Chamonix eller Kanada säsongen 08-09?

norskn

Ny medlem
Hej! Jag har funderat som tusan och nu är jag trött på det här vanliga Svensson livet med att klockan ringer 06.30, kaffe och ett tråkigt, utmattande jobb till 16.00. Känns som om jag har gått miste om så mkt man kunnat göra i den härliga åldern mellan studenten fram tills nu! (22år)
Så nu har jag bestämt mig att jag tänker sticka från den här smörjan ner till Chamonix eller Kanada för att dels åka bräda, dels jobba, men framför allt, leva som jag borde ha gjort.

Jag söker såklart resekamrater som har tänkt samma sak som jag.
Tänkte att vi några styckna kunde snacka ihop oss, leta boende, jobb och så. Jag har även planer på att sätta ner min fot där ett längre tag än bara en säsong.

Om detta träffar några mitt i prick, så hör gärna av er.
Finns det nån som vet vart man kan kika på jobb i Frankrike, gärna nära chamonix?
Tack för svar!

MVH Fredrik

Senast ändrad:
Tjena. Vi är ett gäng som planerar att dra till Kanada nästa år, vart i Cham denna vintern och visst ör det underbart. dock aningen förmycket (sinnessjukt) puderhets här. Där av kanada nästa år. Vill du har jobb i Chambam bör du inte åka ner allt för sent på säsongen. Jobb finns det gott om om man verkligen vill ha. Boende likaså. Framför allt i Cham-sud. Planerar du att stanna över sommaren finns de ännumer jobb att få. Framför allt är chamonix lika fint på sommaren som på vintern om du tycker om att klättra och cykla utför.

Eric_W sa:
Tjena. Vi är ett gäng som planerar att dra till Kanada nästa år, vart i Cham denna vintern och visst ör det underbart. dock aningen förmycket (sinnessjukt) puderhets här. Där av kanada nästa år. Vill du har jobb i Chambam bör du inte åka ner allt för sent på säsongen. Jobb finns det gott om om man verkligen vill ha. Boende likaså. Framför allt i Cham-sud. Planerar du att stanna över sommaren finns de ännumer jobb att få. Framför allt är chamonix lika fint på sommaren som på vintern om du tycker om att klättra och cykla utför.
Tja. Har ni stuga eller så i Kanade än då? Redan fixat jobba kanske till och med? Det är nog puderhets i kanada oxå, tror inte man kommer undan det där heller :p Men Om ni behöver nån att dela hyran med eller nån som tar hand om flickorna så är det bara att höra av er. Tycker man ska vara ute i god tid vad gäller att säsonga.

Tare chill!

MVH Norsken

Puderhetsen inbounds är kanske värre i Kanada. Out of bounds är det dock lite folk som tar sig.

hej du norskn...
jag hade tänkt åka ner så fort ja fått jobb i cham... annars mitten av juni, när insteds franskakurser börjar, sen stanna över hösten o vintern o ännu längre...
känner nog samma som du, har försökt plugga o jobba o bli en ansvarsfull medborgare, men vafan..de går ju inte......hör av dig om det fortfarande e cham som gäller,så kan vi ju kanske dela stuga/lägenhet...

vallefralle sa:
hej du norskn...
jag hade tänkt åka ner så fort ja fått jobb i cham... annars mitten av juni, när insteds franskakurser börjar, sen stanna över hösten o vintern o ännu längre...
känner nog samma som du, har försökt plugga o jobba o bli en ansvarsfull medborgare, men vafan..de går ju inte......hör av dig om det fortfarande e cham som gäller,så kan vi ju kanske dela stuga/lägenhet...
Tjena Valle.
Jo det är nog chamonix det lutar åt i dagsläget. Jag hade tänkt åka ner över november och stanna säsongen ut, men får man nåt jobb så man kan stanna längre kanske året ut så kommer jag givetvis stanna kvar i Ze France =) Jag tycker absolut vi ska dela stuga/lägenhet, bar mkt billigare så. Vi lär jaga lite flera folk så vi kan hyra nåt stort crib och kanske dela på en 10 pers, mkt roligare så :)

Tycker vi ska snacka lite om det iaf, värt att tänkas starkt på.

Tare chill, Norskn!

Tjena, jag är grymt peppad på Cham. Har inte planerat så långt fram i tiden men kommer väl kanske åka ner i december. Hittar ni något bra stället att bo på så är jag gärna med.

Ha det gött!
/Fleming

Tja,
detta låter bra, har själv gått i samma tankar. Varit nere i alperna två gånger denna säsongen, chamonix nu senast, sugen på att stanna längre nästa säsong. Antingen där eller åka till kanada. Så räkna in mig som intresserad.

hbn sa:
Tja,
detta låter bra, har själv gått i samma tankar. Varit nere i alperna två gånger denna säsongen, chamonix nu senast, sugen på att stanna längre nästa säsong. Antingen där eller åka till kanada. Så räkna in mig som intresserad.
Shuu! Det låter fint, jag letar boende för fullt och har fått tag på ett, men tycker det var lite dyrt med tanke på storleken på stugan. Jag letar för fullt och alla som är sugna kan oxå göra det.

Enkelt är det att söka på google på t.ex "boende +chamonix" eller nåt liknande. Jag SKA ge mig av with or without you! :p

Hade!

/ Norskn

Tjena, jag är väldigt inne på Kanada, och åker själv som det ser ut nu och är därför ute efter reskompisar, så om du fortfarande går i de tankarna hör av dig:)

/
Gustav

Snödjup

Tillbaka
Topp