Chamonix. Hjälp!O

Chamonix. Hjälp!O
okej. Förvirrad säsongare.

1. Chamonix. Bra åkning har man ju förstått. Bra offpist/pist?
2. Bra fest?
3. För stort/för mycket folk? Lagom?
4. Är staden mysig?
5. Finns det någon chans att förtfarande hitta boende?

Jag är inställd på Chamonix. Tror bara jag behöver en lugnande klapp på ryggen. Några bra tips osv.

Hjälp nån?

Chamonix. Hjälp!O
1. Många tycker att grand monte har alpernas bästa offpist, pisterna i brevent är grymt bra
2. Riktigt bra fest, southbar, chambre nöff, garage, m.m.
3. Känns inte för stort.
4. Inte jätte.
5. Dunno.

Chamonix. Hjälp!O
1. Är väl upp till var och en, jag tycker de har en del fina backar, och även offpist
2. Bra fest är det nog inga problem att hitta
3. Staden är inte för stor, dock tycker jag själv att den är oerhört turistig med mycket svenskar, norrmän osv.
4. Om man letar sig till de mindre turistiga delarna (som inte är så många) så är chamonix en hyffsat mysig stad.
5.Det beror lite på när du tänkt åka och hur du vill bo.

För ca. 2 år sedan bodde jag på ett vandrarhem som heter latapia(.com) som var rätt schysst och billigt.
De har dock inga platser över jul/nyår den här gången iaf.

Om jag förstått det hela rätt så är la tapia med i något som heter Gîtes de France som verkar vara en samlingsorganisation för vandrarhem och liknande i frankrike.
http://www.gites-de-france.com/gites/fr/gites_ruraux
Du borde kunna hitta billigt boende genom Gîtes de France : )

Lycka till!

Chamonix. Hjälp!O
chambre Nöff har världens bästa afterski:D vilket jävla tryck de e där.:D offpist/pist= världsklass...enligt min reseguide från förra året så va de chamonix eller nåt place i usa/kanada som har världens bästa offpist(smaken som baken) grand monte e den bästa delen runt chamme.

när ja skriver allt detta förstår ja inte varför ja valde st anton i år:O hehe

Chamonix. Hjälp!O
1. bra åkning och grym offpist
2. riktigt bra fest
3. lagom tycker jag
4. staden är riktigt grym, blev kär i staden första kvällen jag var där
5. kolla med STS aplresor om du ska dit en eller 2 veckor jag åkte med dom och dom var grymma tyckte jag

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp