Chamonix (Les Houches) 2011/2012

kaka

Ny medlem
Hej!

Nu är det så att jag och tre polare ska göra våran första säsong nere i Alperna!
Har fått tag på en schysst lägenhet i Les Houches (Chamonix) och nu undrar vi om det är någon som har bra erfarenheter från denna lilla by som skulle vilja delas.

Hur är det med jobb? måste man ta sig till Chamonix?
Hur är kolektiv trafiken?

Det är lite sånt vi undrar.

Ha en sjukt galen vinter alla!

Les houches är väl iofs inte riktigt Chamonix? Får lite känsla av Stockholm Skavsta AirPort i Nyköping dvs inte riktigt nära...

Hej

Les Houches ligger som sagt utanför Cham, gàr bra med bussar pà dagen men kväll och natt är det svàrt vad jag vet, Taxi är även svàrt i Cham. Sà är ni ute efter fest och kalas skulle jag rekomendera att bo i Chamonix.

Les Houches är även enligt mig det sämsta skidomràdet och är làngt till alla andra omràden därifràn. (Finns en park dock)

Men är ni ute efter en lugnare säsong en bit ifràn puderhets och fulla svenskar är nog inte Les Houches helt fel. Men bil skulle jag se till att ha!

Tja!

Jag tycker nog ni ska försöka hitta ett boende inne i cham istället, helst chamonix sud då dom flesta säsongarna bor där. Det kommer bli alldeles för tråkigt att vara i les houches hela säsongen.
Det går i stort sätt ingen trafik alls nattetid.
Men satsa på cham, en stad som har allt!!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp