Chamonix med barn 21/22

Madson

Ny medlem
Chamonix med barn 21/22
Hej! 👋 Vi Ă€r ett par i 30 Ă„rsĂ„ldern med barn pĂ„ 5 mĂ„nader som planerar att Ă„ka februari-mars till Chamonix. Har börjat kolla boenden men inte bokat nĂ„got Ă€nnu, förstĂ„tt det som att mĂ„nga sĂ€songare bor i Cham sĂŒd sĂ„ vi kollar i det omrĂ„det med omnejd men tar tacksamt emot tips pĂ„ övriga delar som Ă€r trevliga att bo i 😊

Är det nĂ„gra andra hĂ€r pĂ„ freeride med barn som har tĂ€nkt att göra samma sak? Vore trevligt att ha nĂ„gra att umgĂ„s med i samma sits, blir ju sĂ„ att vi behöver skifta dagar mellan varandra att Ă„ka skidor och gör stan med bebben och det Ă€r ju roligast att göra i sĂ€llskap 😄

Ha de!

AdamSinister

Ny medlem
Chamonix med barn 21/22
Jag och min son skall sĂ€songa i vinter. Men han Ă€r 16 sĂ„ det Ă€r lite skillnad. Vi hade bokat en AirBnB i Flegere men de avbokade den precis sĂ„ nu Ă€r vi tillbaka pĂ„ ruta ett med boende đŸ€Ź

chrillelille

Aktiv medlem
Chamonix med barn 21/22
Vi gjorde Chamonix jan/feb för tvÄ Är sedan med vÄr dÄ tio mÄnader gamla son. Det var kanon!

TvÄ tips för chamonix med barn:
-skaffa barnvakt, Àven om bara lite grann. Gör enorm skillnad. Har ett tips pÄ en tjej vi anvÀnde som Àr fantastisk - tror hon gör sÀsong igen om du vill ha kontakt.
-tÀnk över att ha bil nÀr ni Àr dÀr. Chamonix Àr extremt utspritt, vilket ni sÄklart vet, och en bil gör att ni enklare tar er till de i min mening bÀttre omrÄdena: le tour och argentiere. Bussen Àr inte alltid kul och tar mycket tid frÄn skidÄkningen. Vi bilade ner.

Vi bodde pÄ grÀnsen till chamonix sud - att ha gÄngavstÄnd in till centrum kÀnns viktigt.

Oavsett var det kanon och vi gör om resan nu med tvÄ barn, men i Är till Verbier istÀllet.

Lycka till!

Freeride sparar data i cookies. Genom att anvÀnda vÄra tjÀnster godkÀnner du det. LÀs mer
Topp