Chamonix säsong 2006 -Vi fixar allt, ni hänger med

Firren

Ny medlem
Tjena. Vi är två kisar som sticker till chamonix mitten på januari, där vi stannar tills slutet på april/början av maj. Vi åker bil ner, förmodligen en Cheva van, så vi vill ha kamrater att dela bensin med. Vi trycker in så många det bara går (9). Det kommer kosta ca 750-800 spänn bensin enkel väg. Hittar ni nåt billigare kan ni väl säga till. Vill ni också dela lägenhet med oss vore det ju optimalt. Vi försöker fixa en i Cham sud, vilket trots allt är ganska bra. Förmodligen blir vi väl fyra i en liten etta (lite svårt att undvika) men det betyder ju bara att vi håller nere kostnaden. Alltså sju får hänga med i bilen och två lyckligt lottade får bo med oss. Vi är trots allt rätt ok. Nåväl hör av er med intresse eller kommentarer.

Tjänna boys, jag är definitivt sugen på att hänga med. Ni kan väll adda mig på msn eller vidare ? den står på min användare. ha de gott

-John

Hej,
Jag har en lagenheten som skulle passa er utmarkt. Storre och battre an Chamonix sud.
Tre rums lagenhet som sover 6 personer. Ca 90m2. Tre sovrum med vars tva enkelsangar. ett allrum med tva soffor. Kok med allt som behovs och matplats for 8 pers. Tva dushar, tva tolatter.
Skirum i kallaren. Tradgard med grill. Gratis parkering langs med gatan. Buss hallplats och bagerid 50 m fran huset.
Bara fem min prmenad til centrala stan.
1900 euro/manad for hela lagenheten dvs runt 300 euro/pers
Hor av dig till rosanna@snowhouse.biz

Jag hoppas ni har 800 hp+ i er Van... för den måste ju dra 3-4 l/mil om ni inte har kompispris på soppan. Som jag förstår så ska ni från Göteborg till Chamonix; http://www.maporama.com/share/iti.a...CH_ITI.x=22&SEARCH_ITI.y=13&SEARCH_ITI=submit
En resa på c:a 170 mil. Om då bensin kostar 13 pengar per liter så borde det sluta i 2210 riksdaler, om bilen slurkar i sig 1 liter pro milen. Sen har vi förstås broavgift och färjan, men vad det verkar, så kostar det 720 enkronor. Då närmar vi oss 3000 söta slantar. Representerar ni Ving eller är ni bara giriga, eller kan det vara så att ni missade matematiken i skolan?

Simma lugnt

Så här räknar vi reskostnaden:
12 kr/liter, 2.5 liter milen, 170 mil. 170*2,5*12=5100 spänn. Ok, vi får inte med nio, vi säger sju i bilen. Skidor/Brädor fraktas på taket och ju trängre desto billigare. Det borde inte vara några problem. Hela bilen över färja kostar 720 bagis. 5100+720=6320 6320/7= ca 900 spänn. Enkel resa. Med båt. Reservation för bensinkostnad och bensinåtgång. Kompispriset består i att vi också betalar vår del för att komma ner.

lyckas ni mot förmodan trycka in 5 pers plus Sesångspackningar i samma bil så måste ni skicka ett foto.

Riktigt riktigt sunkig attityd här på freeride!

Klart som sjutton ni får in alla grejjer i (och på!) bilen! Senast jag packade för säsongen fick jag in packning, bräda, skor och topptursutrustning på 20kg för att undvika extra avgifter på flyget.

Lycka till med säsongen - jag känner att den kommer bli JÄVLIGT bra!

Nyfiken; vad har ni budgeterat totalt?

freddag, du gjorde inte så mycket annat än gick topptur/åkt skidor med din utrustning va? Du kan inte haft mycket annat med dig, typ kläder

2 Vintar har vi nu varit 3 pers i min opel kadett.
Det är en 2 dörars kadett kan jag tillägga.
På vägen ner nu senast så hadde vi.
2 Snowboards
3par skidor
hjälmar ryggskyd mm mm
stationär dator med 20" crt skärm
Gigantisk takbox
3 stora pågar.
Kläder för en hel säsong

och den drog 0.8 liter milen.

Har man en van så borde man få in 9 pers

för övrigt anser jag att kadetten kommer att klara bra många resor till.

ne david, tror inte heller han drack öl eller lämnade lägenheten på kvällarna =)
har en kompis som reste ner på samma sätt me typ 3 t-shirtar, hur trevliga var inte dom, han klättrade inomhus med 1 hela tidn :)

Haha, nog blev det en och annan öl...

*SPOILER*-VARNING! (Om du är en sådan som hellre lär sig av egen erfarenhet.)

Ett paket Y3 väger mindre än en tröja.

Jag har planerat att åka ner till vintern.. har ej bestämt vart eller med vilka så jag är öppen för alla alternativ.. har varken resa boende eler jobb.. allt jag vet att resan ska bli av.. på ett eller annat sätt.. muckar den 11 november så efter de e ja fri..

tjenna tjenna. jag och en kompis är har bestämmt oss för att åka. bor i borås och tycker att det låter gött att dela lägenhet med er. får gärna maila mig på n3alb@hotmail.com om ni är intresserade.

tja tja!!
Tjej pa 19 ar med körkort som är superintresserad av att aka till chamonix nu snart...!!
Har ni fixat boende än förresten??
Hör av er!!
//Erika
andersson_erika@hotmail.com

Tja, vi är två pers som mer än gärna hänger på!
Har ni fixat boende än?

Hör av er!
josefinakallberg@hotmail.com

Tillbaka
Topp