Chamonix v.9

JFondberg

Ny medlem
Chamonix v.9
Tjaa!

Jag och en tjejkompis åker ner till Chamonix nu på lördag, v.9! Båda vi är 17, är det lätt att komma in på krogar/pubar och köpa i affärerna? Vilket är det bästa utestället och vart är det bäst afterski? Hur är deras park? bästa åkningen annars? Några andra som kmr vara där v.9?

Chamonix v.9
skitlätt att komma in på krogar/pubar (jag kom in som 16åring och då ser jag ut som typ 12..) rekomenderar south bar för kvällshäng! (svensk-ägdt) käka nachosarna på monkey bar! efter south bar stängt (vid 2..) dra till le garage! haha där kan du röja sönder (fast vakterna är lite skumma..) bästa afterski hittar du inne i stan! deras park är väl sisådär..men annars totaltparty! OCH JUSTJA! käka burgarna på pocoloco, det är de första jag springer efter när jag kommer dit ;)

Chamonix v.9
Jessiica sa:
Hur är deras park? ?
Denna fråga kommer upp med jämna mellanrum, obegripligt nog.
Det är lite som att åka till en stad känd för gourmetmat och fråga hur mcdonalds är i den staden.
Vill du åka den typen av åkning som faktiskt är bra där på bör du försöka hitta en guide (bergsguide, inte en sån som fixar picknick åt charterturisterna) åtminstone för en dag.

Senast ändrad:
Chamonix v.9
ErikCarlsen sa:
d e rätt lätt faktist, har vart där 7 ggr.
Bästa afterski= Chambre neuf
Bästa uteställe= South Bar
Park=Finns ingen typ
Det finns en liten park på GM, några hopp och lite andra features. Samt att de ska finnas rails och lite hopp i les houche. Men man åker inte till chamonix för att åka park

Senast ändrad:
Chamonix v.9
Bästa åkningen beror på vad du är ute efter. Glidåkning så tar du bussen upp till Le Tour och softar i eftermiddagssolen. Annars är det Grand Montets som gäller ;P

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp