chamonix

• Trådstartare Trådstartare polle
  • Start datum Start datum
P

polle

Guest
chamonix
Sitter på jobbet i ett lyckorus har börjat tro på Jultomten, företaget har ordnat konferans i Chamonix under v.50 lite tidigt på säsongen men vad sjutton inte säger man nej. hur som helst är det någon som kan tipsa om pister som kan vara bra så här tidigt på säsongen och jag lovar en till två... öl som belöning för goda tips i Chamonix.

Hjälp mig
Polle

chamonix
Tjena Polle!!! Lyckans ost...
På mitt jobb funkar inte ens trubbigt våld...Dom vägrar att ens åka till Kungsberget....

Mitt tips, är Le Tour......Visst skratta på men skrattar bäst som skrattar sist....Är det mycket snö och ni orkar gå en bit finns det de absolut bästa åk du kan tänka dig.......

Du tar dig till mitt drömåk så här....

Kabinen upp......Stollift ännu längre upp......Skrååååååååa åt vänster tills du kommer till en sned knapplift...Du kan inte misa den.....Alltså håll vänster längs transportsträckan.....
Knapplift...Hela vägen upp....När du kliver av den går du ca. 22 meter till höger. sen rakt upp i vildmarken....Sen är det bara knalla...Sikta på dammen så kommer du ner till en stollift....

Men håll koll på lavinrisken....FÖR FAN!!!!! HÅLL KOLL PÅ LAVIN RISKEN!!!!

chamonix
Är det bara öppet i Lognan området så är "Hashen" eller bouchard området i min smak. Mycket fin och lättilgänglig offpist.

/T-Style

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp