Chamonix

ostlund

Ny medlem
Chamonix
Hallå på er nu när kvällen drar in över oss...

Tänkte bara höra vad ni har för tips om utelivet i chamonix..
Vad är bästa utestället/uteställena i chamonix??

Tänkte även höra vad ni anser bästa området vara att åka bräda respektive skidor i??

//Jacob "first time in chamonix" Östlund

Chamonix
Det bästa stället är Le Tour, det är vad jag tycker. Mycket bra off-pist. Men man måste gå lite för att hitta dom riktiga pärlorna.

Dicks tea bar brukar vara ganska bra.

Chamonix
Bästa brädåkningen är på Flegere, det är som en naturlig snowpark. Dricka sprit brukar gå bra på chambre neuf(men det verkar vara sålt så vi får väl se) , Munchies och Garage.

Chamonix
Det absolut bästa utestället är Bar Savoie, men det är hemligt. Du får gå till SouthBar med STS-guiden Kalle.

Det absolut bästa åkstället är Rupert"s Bowl, men det är också hemligt. Du får åka till Grand Montets med skibummen Berra.

Ledsen att jag inte kunde vara till någon hjälp.

>> RR <<

Chamonix
Bästa stället att åka på är utan tvivel aiguille du midi med pubellen, cosmiquen ochcol du plan. Åk med någon som åkt där förut. Åken jag nämt är inte att leka med, speciellt inte poubelle som jag åkte senaste säsongen. Bästa uteställena är förmodligen bar du moulin och dick´s tea bar. Undvik finlandsfärjan garage.

Chamonix

Billigaste fyllan får du på Southbar, om du upprepade gånger talar om för Sunkan hur smal han blivit.
Allvarligt talat så rockar Southbar bäst,precis som Chambre gjorde i Sunkans regi.

Chamonix
Japp, på SouthBar hittar du alla charterarrangörerna, alla veckisar och inga jobbiga fransmän så långt ögat kan nå. Din favvoguide står i Baren och 10 tjejer som heter Louise träffar du i källaren. En sann upplevelse, finns bara i frankrike.

>> RR <<

Chamonix
hmm vem med vett ger bort sina bästa ställen!? man har alltid hopp om att åtminstone en mindre kommer åka där om man inte sladdrar...
bästa stället är då heller inte south bar.. blä. Hmm kanske ska hålla tyst om utestället också, japp...
oj jag är inget snäll

Chamonix
Nu börjar det spåra ur lite.... kan bara säga att det finns mycket bra skidåkning i Chamonix, tyvärr finns det allt för mycket idioter samlade på en allt för liten yta i den nämnda staden och South bar måste vara det svettigaste sämsta jävla skit ställe på denna planet så för din och din mammas skull gå inte dit!!!

Ski on

Tillbaka
Topp