chamonix

CosaNostra

Ny medlem
chamonix
ska ner till chamonix på juldagen och stanna en vecka.. kan någon ge mig lite info om: Liftkorts pris? Snöförhållande? bästa uteställe? tips på offpiståk? Finns det någon park eller något big jump? någon som är sugen på att hyra ut sitt säsongskort under mellandagarna? /jens

chamonix
South Bar e klassiker för att bara dynga ner sig,, ligger vid Cham sud.
Afterski görs bäst på Chambre nuf tycker jag ligger vid tågstationen. Finns även en nattklubb som e ngt tragisk var där en del förra sesången och det kändes som att de spelade samma mp3 playlist varje gång haha..
Sen finns det en massa andra ställen.

Snöförhållnden kan du checka på www.snowforecast.com

Bästa offpist åket är enligt mig Pas de Chevre men rekomenderar att du åker med guide eller någon som är erfaren och åkt där tidigare. Annars finns en hel del roligt på baksidan av grand montets om du åker upp med "greken".. Delar av den åkningen sker på glassiär så se till att du har med dig ngn som vet vad han/hon gör så du inte trillar ner i en spricka eller nått annat dumt!
Finns tyvär ingen park i cham så vitt jag vet endast ett litet hopp och en ganska dålig bordercross bana..
Rekomenderar en dag på valle blanche om du inte tidigare har gjort det! Det e ett långt åk inte särskilt kul men jäkla vackert. Finns brantare varianter men med mer sprickor hyr en guide!!
Ha de gött och lycka till i cham!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp