Chamonix!

• Trådstartare Trådstartare kalleg
  • Start datum Start datum
K

kalleg

Guest
Chamonix!
Tjena jag ska ner med kompis till chamonix V. 9!
I priset ingick; Resan, boende, liftkort och halvpension (Frukost+middag)
Min fråga är, hur mycket fickpengar behöver man där nere för 5 dagar och 5 nätter när allt det där ingår? Jag hade inte direkt tänkt att shoppa, men en eventuell lunch och framför allt, spriten!

Chamonix!
eventuellet lunch ? haha bantar du eller ? du lär behöva ett par tusen om du ska ha till spriten :D

Chamonix!
Hehe nej jag bantar inte, men jag menar att lunchen i backen är jävligt dyr!
Typ en baguette eller något sånt självklart! Ja ett par tusen har jag ju räknat med, närmare bestämt 6000 kr ungefär.. ?!

Chamonix!
Ja vad förväntar du dig för svar? Tänker du festa som Tommy Lee? Då kommer det att gå rejält med stålar. Svårt att hitte en vettig lunch i backen (motsv svensk "dagens") för under 12€ dryck tillkommer. Fixar du egna mackor blir det naturligtvis billigare. Frukosten skall du inte ha för stora förväntningar inför. Vitt bröd å marmelad! Räkna med att det blir dyrare än du tänkt dig.

Chamonix!
jocke_torkelson sa:
Ja vad förväntar du dig för svar? Tänker du festa som Tommy Lee? Då kommer det att gå rejält med stålar. Svårt att hitte en vettig lunch i backen (motsv svensk "dagens") för under 12€ dryck tillkommer. Fixar du egna mackor blir det naturligtvis billigare. Frukosten skall du inte ha för stora förväntningar inför. Vitt bröd å marmelad! Räkna med att det blir dyrare än du tänkt dig.
Menar du att 6000kr är för lite? Jag måste få något konkret svar! Hur mycket har ni med er på era resor som fickpengar?

Chamonix!
Håller med Kjörling det borde absolut räcka. Super du upp mer än så blir nog skidåkningen lidande och det är förhoppningsvis den som är den största anledningen till att du åker.
Mitt förslag: Satsa på en vettig lunch så du orkar åka. Skit i supandet. Spara pengarna till nästa resa. Njut av att vara i ett av världens bästa/mest myt omspunna off-pistområden...

Tillbaka
Topp