Chamonix

nyhlen

Ny medlem
Chamonix
Hej
Jag ska till chamonix i februari med familjen jag arbetar för. Så kommer att spendera större delen av tiden själv och har nu ingen aning om vad man kan hitta på i Chamonix.
Om nån har tips på bra skidåkning, var jag hyr skidor, hittar bussen, afterskin, klubbar m,m vore det bra=)

Chamonix
Le Brévant är min favorit. Ligger på solsidan och har bra offpistmöjligheter. Känt för det sk. "hotellfacet"

Grand Montets: Största och mäktigaste området. Sjukt bra ibland men vid puderdump så är det en djävulsk hets och allt blir uppåkt på nolltid så när allt är uppåkt drar man till...

...Le Tour och åker puder hela dan.

Liten, kort guide över skidområdena. Och bussarna kan du inte missa, dom går överallt eftersom man i stort sett måste åka buss till alla områden.

Chamonix
bra åkning - överallt, generellt är le tour något snällare, brevent & la flegere bra om man vill sola, le grand montets oändligt med möjligheter, aiguille du midi lite seriösare....
afterskin - chambre neuf, southbar om du vill prata svenska....MBC har sjukt goda chickenwings o ännu godare öl..
klubbar - vad som helst utom le garage är väl bra...

Chamonix
ahh du, vet faktiskt inte, va 2 år sen ja va där senast, men rullar ner till cham på fredag....så de kanske blir en utslängning från garaget på lördag då! =D hahaha, näfan asså kan va den sämsta klubben norr om gibraltar
fast gräset dealas väl tätast på la cantina?

Chamonix
Tja!
Skidorna hyr du hos grabbarna på SkiSet.
Glöm inte att lägga till lilla försäkringen på liftkortet för 1,5 €.. annars blir det tok dyrt om de händer något med dig på berget!
Skidbussarna tar du från torget bakom tågstationen, där hittar du också liftkortskassan!
Framför tågstationen hittar du Hotell Gustavia med baren Chambre Neuf, skönt svensk-hak bästa afterskin. Örjan och mårten håller fanan i topp.
Sunkan och South Bar äger kvällen!!
Några fina repor får du på baksidan av LeTour systemet, dit kommer du lättast med tåget mot ValRoucine. Tåget ingår om du MountBlanc Unlimited liftkortet.

lycka till i Cham

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp