Clearlins googles?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

EriikPersson

Ny medlem
Clearlins googles?
När jag jibbar så andvänder ja mej inte av glajjer känns skönare utan, fasst de är fett jobbigt när det är dåligt väder o höga farter o sån skit.

Ska man köpa clearlins dåe elr har ni nått annat förslag?

//Erik

Senast ändrad:
Clearlins googles?
Är "Glajjer" samma sak som Goggles?

Om så är fallet så är det ju alltid bra om gogglesen/glajjorna är genomskinliga, annars är det lite svårt att se nånting över huvud taget..
Sen vilken färg på linsen du ska ha för "dåligt väder" är en annan femma..
Sök i forumet så hittar du allt du behöver veta om olika färger...

The truth is out there, go get it tiger!

Clearlins googles?
En clearlins skulle ju funka för allaround.

Men en spegellins är att rekommendera när vädret är soligt, likaså en gul eller annan kontrasthöjande lins vid dåligt väder!

Clearlins googles?
menar han inte genomskinliga googgles, inte linser

Clearlins googles?
Lär dig att skriva riktiga rubriker!!!

//H

Clearlins googles?
de spelar väll inte så stor vad man har för lins.
fast genomskinliga är väll som ingenting förutom att dom stoppar snön

Clearlins googles?
palla dryga, svara på frågan istället! Ni förstår ju vad han är ute efter för svar.

Jag tycker du ska köpa en gul lins. Den kan du ha när det är solig men den förstärker konturer vid dåligt väder.

Senast ändrad:
Clearlins googles?
hellbergarn sa:
palla dryga, svara på frågan istället! Ni förstår ju vad han är ute efter för svar.

Jag tycker du ska köpa en gul lins. Den kan du ha när det är solig men den förstärker konturer vid dåligt väder.
Äntligen nån seriös! tack

Clearlins googles?
Jag rekomenderar clear lins!

Har testat både gul, rosa, nyanser av dessa samt clear lins. Tycker helt klart att clear lins fungerar bäst i dåligt väder.

Clearlins googles?
mm, den är den bästa, funkar bra vid dåligare väder och kvällsskidåkning. Om man ska ha en lins som funkar vid solljus åxå, kan jag rekomendera persimmon och pink iridium (från oakley). Det bästa är väl egentligen att köpa googlar som man kan ha olika linser på, som electric, dr zipe mfl...

//Axel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp