Cocaine!

Roblind

Ny medlem
Cocaine!
Här kan vi disskutera den kommande energidrycken "Cocaine"
Det är bla. 4ggr mer koffein i den än en red bull ( Edit ) =)

Vad tror ni om den? kmr det bli den nya ersättaren? eller kmr det vara en stor flopp?

discuss

pis

Senast ändrad:
Cocaine!
som det såg ut på bilden är det samma strl som red bull

Det står iaf skrivet att man ska prova dricka en halv burk för att prova sin tolerans =)
rekommenderat att endast dricka 1 burk om dagen

Cocaine!
Jag tror iallafall att det blir en halvflopp, många ser det nog som status att har druckit en hel. Men eftersom att man inte kan konsumera mer än en om dagen säljer den nog inte så bra... Med tanke på vilka konsekvenser det kan ge om man överdoserar! (:

Cocaine!
Den är på ingång i Gb vad jag vet
annars finns alltid : http://www.gymgrossisten.com/cgi-bi...rp=262&Avd=1&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Lista1

den är starkare än Cocaine ( 25 cl 300mg koffein ) 18 årsgräns på dom

Sen är det ju självklart att kiosker kmr ta in dom =)

Överdos är nog ingen risk, då överdos på koffein ligger på 250mg per kilo kroppsvikt ( om jag minns korrekt )
Men självklart om det blandas med sprit så är det ju väldigt hög risk för hjärtstopp m.m

Senast ändrad:
Cocaine!
den är väl inte så ny?

har för mig att den var förbjuden i flera länder för att den va farlig eller nåt tror jag :p

Cocaine!
Kinkan sa:
den är väl inte så ny?

har för mig att den var förbjuden i flera länder för att den va farlig eller nåt tror jag :p
nope, den är inte ny, men jag fick nys om den för bara några dagar sedan, men det är sant att den funnits ett tag i vissa länder

Cocaine!
om vi räknar på.

250*din vikt = hur mkt koffein du ska dra i dig för en farlig dos

250*80 = 20000mg = min överdos =) ( vilket motsvarar c.a 71 burkar ^^ )

Cocaine!
agee sa:
Roblind sa:
om vi räknar på.

mysigt värre! (:
indeed, sen så är det där endast ett ungefärligt mått, alla tål ju inte lika mkt koffein som vissa andra.
men i överlag kan du räkna på det sådär

E: Och som ekdahl nu säger, att Grogga på detta skulle icket vara en bra ide om du inte vill in på sjukhus för magpumpning teep =)

Senast ändrad:
Cocaine!
Roblind sa:
om vi räknar på.

finns ju fler ämnen i drycken än koffeinet!
trycker du i dig ca 60 burkar om dagen( innan du tagit en överdos med koffien på ca 71 burkar som du säger) så har man diabetes kan jag lova x)

Cocaine!
tror faktiskt inte att det är nogra probs att grogga med skiten, ska undersöka om den finns i österrike.

återkommer med resultat

Cocaine!
ekdahl sa:
tror faktiskt inte att det är nogra probs att grogga med skiten, ska undersöka om den finns i österrike.

återkommer med resultat
tjaa, det beror ju självklart på hur tålig du är, men eftersom folk redan dött av att ha blandat Red bull med sprit så är det ju såklart högre risk med Cocaine eller Spike.

Wish you luck ekdahl =)

Cocaine!
Roblind sa:
ekdahl sa:

återkommer med resultat
tjaa, det beror ju självklart på hur tålig du är, men eftersom folk redan dött av att ha blandat Red bull med sprit så är det ju såklart högre risk med Cocaine eller Spike.

Wish you luck ekdahl =)
Det är även många som har dött av att inte blanda spriten alls...

Cocaine!
Carled sa:
Roblind sa:
ekdahl sa:

återkommer med resultat

Wish you luck ekdahl =)
True, men vi får hoppas på det bästa för ekdahl =)

Cocaine!
Energidryck är otroligt överskattat och är bara någonting som har blivit populärt bland skidåkare för att de stora duktiga åkarna är sponsrade av Monster, Rockstar och Red Bull. Drick helt vanligt Coke eller ta en kaffe istället!

Cocaine!
Carled sa:
Roblind sa:
ekdahl sa:

återkommer med resultat

Wish you luck ekdahl =)
Det är även många som har dött av att dricka för mycket vatten (vattenförgiftning).

Cocaine!
lgrstdt sa:
Energidryck är otroligt överskattat och är bara någonting som har blivit populärt bland skidåkare för att de stora duktiga åkarna är sponsrade av Monster, Rockstar och Red Bull. Drick helt vanligt Coke eller ta en kaffe istället!
Hehe, grattis du har fattat hela grejen med att sponsra duktiga åkare! Tror dock det är många som tycker energidrycker är goda oavsett om åkare är sponsrade av det eller inte.

Cocaine!
Victors sa:
lgrstdt sa:
Hehe, grattis du har fattat hela grejen med att sponsra duktiga åkare! Tror dock det är många som tycker energidrycker är goda oavsett om åkare är sponsrade av det eller inte.
Självklart är det så att man sponsrar duktiga åkare för att sälja mer. Det är helt vanlig reklam. Jag tycker dock att det går till överdrift, speciellt bland alla skidåkare som gör precis allt som de duktiga åkarna gör. Ett bra exempel är filmen Claim. Jacob Wester löser Rubiks cube där och det tog inte lång tid efter att filmen hade släppts förrän det ploppade upp trådar här på FR om Rubiks.

Cocaine!
Victors sa:
lgrstdt sa:
precis jag dricker heldre en redbull än en cola eller liknande eftersom smaken mer tilltalar mig mer.. visst man betalar väl ca det dubbla för en burk redbull mot en burk cola men sånt får man leva med.. :) dock vill jag att rockstar ska komma in så man får testa den : ) finns ju så sjukt många smaker :)

Cocaine!
lgrstdt sa:
Word up! Dock kan det vara gott med en liten redbull då och då...:)

Cocaine!
KaILe sa:
Victors sa:
lgrstdt sa:
precis jag dricker heldre en redbull än en cola eller liknande eftersom smaken mer tilltalar mig mer.. visst man betalar väl ca det dubbla för en burk redbull mot en burk cola men sånt får man leva med.. :) dock vill jag att rockstar ska komma in så man får testa den : ) finns ju så sjukt många smaker :)
När jag köper energidryck köper jag för smaken. Det är cepe onödigt att köpa såna där små "shots" med redbull och burn :P:P

Cocaine!
karln sa:
Jag tillhör en av dem som dricker Redbull-aktiga drycker nästan enbart för ruseffekten, finns ingen billigare livförsäkring när man har 8 timmars nattkörning i vinterväglag framför sig...
Sova och äta ordentligt innan är en bra mycket bättre livsförsäkring...

Roblind sa:
om vi räknar på.

Sen så är det ju lite annat innehåll som kan påverka också ...

tex att en burk innehåller 18 gram socker!

71*18 = 1.3kg

Rekomendationen är totalt max 50g socker om dagen, vilket är som mest 2 burkar... Sen kan du ju lista ut hur nyttit det är för kroppen att dricka mer.

Fast ni kanske vill se ut som fettobarnen i usa?

Senast ändrad:
Cocaine!
Är det bara jag eller känner ni inte heller av ruseffekten av redbull? Visst, man blir lite lite pigg men inget märkvärdigt liksom. Det är typ som att få en örfil eller ta en kalldusch.

Cocaine!
Victors sa:
Är det bara jag eller känner ni inte heller av ruseffekten av redbull? Visst, man blir lite lite pigg men inget märkvärdigt liksom. Det är typ som att få en örfil eller ta en kalldusch.
Vad fan tänker du dig att du skulle få för "ruseffekt" av att dricka engergidryck? Det är koffein vi pratar om inte kokain.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp