Colorado i januar

Snipp

Medlem
Colorado i januar
Jeg skal besøke en kompis i Denver i januar. Det blir noen få dager på ski der. Syntes Telluride så lovende ut. Men det er litt for langt unna. Noen som har noen tips om noe nærmere Denver? Det første jeg ser etter er lite liftkø. Offpist er moro også. Men ikke viktigst. Og så bør det det være litt elevation. Mulig jeg ber om for mye hvis det skal være innenfor noen få timers kjøring fra Denver... Aspen ser mest aktuell ut på den nettsiden jeg sitter og ser på.

Colorado i januar
Jeg skal besøke en kompis i Denver i januar. Det blir noen få dager på ski der. Syntes Telluride så lovende ut. Men det er litt for langt unna. Noen som har noen tips om noe nærmere Denver? Det første jeg ser etter er lite liftkø. Offpist er moro også. Men ikke viktigst. Og så bør det det være litt elevation. Mulig jeg ber om for mye hvis det skal være innenfor noen få timers kjøring fra Denver... Aspen ser mest aktuell ut på den nettsiden jeg sitter og ser på.
Hade jag varit i Denver så hade jag åkt till Crested Butte direkt. Det berget ser helt magiskt ut (om än rätt brant och tekniskt). Bonus är att Blister Review har sitt HQ där. 😊

Colorado i januar
Bra tips! Takk. Ser veldig bra ut. Det er tydeligvis mange resorter i Colorado.
Ser f.øvr. at jeg skrev "ser etter lite liftkø". Det betyr det motsatte på norsk...
Crested Butte var ikke en gang på topp 10-lista over ski-destinasjoner i Colorado på den nettsiden jeg har sett på. Den er jo endel nærmere enn Telluride.

Colorado i januar
Jag skulle rekommendera Loveland pass, Steamboat springs och Vail. Loveland ligger väldigt högt och är därför mer snösäkert än de andra. Vail är stort och erbjuder mycket varierad åkning. Tänk på att liftkorten kostar mycket mer än vad det kostar i Norden / Europa. Ett dagskort kostar 80-220 USD (220 i Vail).

Colorado i januar
Takk for tipset. Og, ja, jeg har fått med meg at liftkort i Colorado kan være veldig dyrt. Skal sjekke ut de stedene du nevnte nærmere. Day pass i Loveland er 85 ser jeg. 220 er jo bare håpløst...

Colorado i januar
Det blir ganske sikkert Loveland. Bra tips. Takk. Nevnte det stedet for kompisen min som bor i Denver. Og det er Loveland han er mest i. Han liker seg der.

Colorado i januar
Corona- &%¤#"

Turen ble avlyst. En ganske lur avgjørelse. Men f*** ta viruset. Vi hadde lagt planer. Colorado Avalanche-Minnesota Wild (Zuccarello). Loveland. Jobbtur til Casper i Wyoming. Og party i Denver. Vel. Håper vi går mot bedre tider.

Colorado i januar
Usch vad tråkigt.
Några tankar inför planerandet av kommande resa:
Det var ett tag sedan jag var i Copper Mountain, men som jag minns det är det undervärderat (och vi har vänner i Denver och Boulder som väljer åka dit - duktiga friåkare).
Vail har stort utbud nedfarter och även länge efter snöfall kan man hitta oåkt snö om man letar lite - men fallhöjd är inte Vails starka sida…
Jag gillade skogskidåkningen i Beaver Creek (lagom glesa aspskogar) - och där är konkurrensen om nysnön mycket mindre än i Vail… (Beaver Creek ingick också i Epic Pass för något år sedan).
Och ang liftkort så brukar dagskort vara ohemult dyra, blir snabbt billigare när man ökar antalet dagar, och kolla Epic Pass och andra flerortsliftkort - men ’billigt’ är kanske inte första ordet för att beskriva skidåkning i Colorado…🥴

Tillbaka
Topp