Colour wear Ge jacket 2012!

oliviacatrin

Ny medlem
Hej!

Har en fråga om denna CLWR jacka som ni kanske märkt, hade behövt en ny jacka till vintern, som inte är för tunn och inte för tjock för den delen, och fastnade just vid denna jacka, så tänkte om någon vet hur tjock/tunn den är? blir det för kallt för att ha som snowboard jacka?

Tacksam för svar!

Saxat från Hollywood.se:

Bedömd tjocklek på plagget: 2

På en skala mellan 1 - 3,

där 1 betyder ofodrat skalplagg och 3 betyder tjockt fodrad (dun).

Saxat från Boardstore:

Vi uppskattar plaggets varmfodrade egenskaper till en 1a på en skala mellan 1 och 3 enl. följande:

1: Ofodrad skaljacka för "lager på lager"-bruk i kall väderlek -10.
2: Normalfodrad jacka för minusgrader -10.
3: Superfodrad jacka, t.ex. dun eller motsvarande för riktigt kall väderlek - 30.

Kanske inte ger så mycket svar då den fått 2 olika betyg men en liten uppfattning kanske du fick :)

Senast ändrad:
Jo jag vet hade tänkt beställa den från boardstore, men tänkte att den kanske skulle bli för tunn när det var en etta, men så kollade jag på hollywood som du sa en tvåa där, vet inte riktigt vilket jag ska lite på, men tack ändå! :)

Man bygger lager underifrån så en tunn jacka är inte alltid en nackdel. På våren är det skönt med en tunnare jacka till exempel. Så länge den är ordentligt vindtät så brukar man kunna få till lagom med plagg under utan att frysa. Jag åkte runt i en tunn skaljacka i hemsedal när det var 25 minus i tre dagar och frös inte en enda gång. Så stirra dig inte blind på hur tjock den är.

v-larsson sa:
Man bygger lager underifrån så en tunn jacka är inte alltid en nackdel. På våren är det skönt med en tunnare jacka till exempel. Så länge den är ordentligt vindtät så brukar man kunna få till lagom med plagg under utan att frysa. Jag åkte runt i en tunn skaljacka i hemsedal när det var 25 minus i tre dagar och frös inte en enda gång. Så stirra dig inte blind på hur tjock den är.
+1

har en colour parka och har inte frusit då jag haft den, trots att den är mycket tunn. har som mest haft underställ, ryggskydd och t-shirt under. som v-larsson säger, fryser du så kan du alltid bygga på under jackan.

det var parka jag hade förra året, jag kan säga att den var en av de skönaste jackorna jag någonsin har haft!

Tillbaka
Topp