Cookie the Swede?

Grillo

Medlem
Cookie the Swede?
Hej...

Jag vänder mig främst till Freerides äldre medlemmar just i detta fallet. De som vet vilka Patric Vallencant, Felix St:Clair eller Glen Plake är.

I början på Blizzard of Aahhh's, (Greg Stums legendariska skidfilm från sena 80-talet) så står en åkare med vid namn "Cookie the Swede"
Vem är denna svensk? Någon som vet? Mitt googlande var fruktlöst

Cookie the Swede?
Jag googlade lite till, och han verkar heta Björk i efternamn... det får jag från den här länken: http://www.mrablog.com/get-your-exclusive-greg-stump-legend-of-aahhhs-signed-poster/ där Greg Stump och Glenn Plake sitter i samma bord som en "Bjork the Swede" och diskuterar.

Kan såklart vara någon annan, men torde vara samma svensk... kanske lite hjälp på traven i alla fall?

Uppdatering:
Hittade en "Swede" på ett australienskt forum som har rätt ålder för att ha hängt med det där gänget (han skrev att han var en young lad when Stenmark was racing) och han har även gjort en tråd om Blizzard of Aahhh's. http://www.snowatch.com.au/forum/members/1133-Swede

PMa och fråga om han heter Björk, i så fall är det nog rätt!

Senast redigerad av en moderator:
Cookie the Swede?
kakan, Anders Ahman heter han, och bor pa Balli nufortiden, han drack inte, men kakade helt sjukt mycket godis, dar av anmneet.
han hackade i chamonix typ 84-97. han ar en betydlig battre surfare o skida akare an snowbord akare,

det var en ren coinsident att han kom med i Blizzard of ahhhs. han akte bussen samtidigt som greg o scott schmit ned fran GM mot cham med en snowbord. och dom behovde en brad akare. han sa inte att det var hans forsta dag.
dar av segmentet.

sjukt kul

Cookie the Swede?
Drmatti sa:
kakan, Anders Ahman heter han, och bor pa Balli nufortiden, han drack inte, men kakade helt sjukt mycket godis, dar av anmneet.
han hackade i chamonix typ 84-97. han ar en betydlig battre surfare o skida akare an snowbord akare,

det var en ren coinsident att han kom med i Blizzard of ahhhs. han akte bussen samtidigt som greg o scott schmit ned fran GM mot cham med en snowbord. och dom behovde en brad akare. han sa inte att det var hans forsta dag.
dar av segmentet.

sjukt kul
Oj oj, vilken kuriosa! Bättre svar än sådär kan man nog inte få... :)

Då var jag ute och cykla.

Snödjup

Tillbaka
Topp