Coola killar

Coola killar
Fan va alla är coola på freeride! Gangsta så hälften kunde vara nog. vad hände med skidbum stilen, sånna killar får min respekt! Hör ni mig? eller har jag skrivit på helt fel forum?

Coola killar
Jag hör dig, och håller med fullt ut. Var med på en tävling i vår, och tror fan jag var den enda som hade size S på kläderna, ganska illa tycker jag. Bring back the good times!

Coola killar
Men lägg av. Smaken är ju som baken. Tycker det är soft att ha stora kläder på sig och att det är coolt med gangsta edits. (Jag skäms inte)

Coola killar
perrefrirreberreklarre sa:
Jag hör dig, och håller med fullt ut. Var med på en tävling i vår, och tror fan jag var den enda som hade size S på kläderna, ganska illa tycker jag. Bring back the good times!
Vad är det som är illa med att du var enda åkaren med size S på dina kläder? Har du någonting emot stora kläder, eller människorna som bär dom? Sånthär kan jag flippa ur totalt på! Att omotiverat störa sej på andra människor som man förmodligen aldrig sagt mer än ett par meningar till är helt absurt!
Bry dej inte om hur folk ser ut utan gilla människan i dom stora kläderna!
Förlåt att jag flippade ur lite där, men jag tycker somsagt att det är sjukt att hacka på folk man inte känner på grund a vderas klädstil.
Låt folk åka och ha kul, vad spelar det för roll vad man har på sej? så länge man gillar det man själv har bör man väl vara nöjd?

Coola killar
Vart ser ni att jag tycker det är fel att ha stora kläder? Jag kör inte tajt, det är bara killar med steeze som kan göra det. Det jag stör mig på är alla som trycker på sig grillz, drar upp bandanan ser ut som dom kan råna en när som helst. Dock är jag inte rädd eftersom jag vet att under grillzen finns det bara en osäker kille som har fått en helt fuckad uppfattning om vad skidåkning/snowboardåkning handlar om. Håll disskusionen igång!

Coola killar
Lallarn sa:
Vart ser ni att jag tycker det är fel att ha stora kläder? Jag kör inte tajt, det är bara killar med steeze som kan göra det. Det jag stör mig på är alla som trycker på sig grillz, drar upp bandanan ser ut som dom kan råna en när som helst. Dock är jag inte rädd eftersom jag vet att under grillzen finns det bara en osäker kille som har fått en helt fuckad uppfattning om vad skidåkning/snowboardåkning handlar om. Håll disskusionen igång!
Så du menar att majoriteten av alla skidåkare har fått skidåkningen om bakfoten?
Bandana killar: TJ schiller, Colby james west, Simon dumont, Tom wallisch, Jossi Wells, Jon Håtveit, PK hunder, MFL.

Som en annan skrev om Jon Brogans rideaways så är det åt detta håll skidåkningen kommer att utvecklas. WORD.

Coola killar
Nej, jag tror bara det är en trend. Förr eller senare kommer det försvinna.
Hur man klär sig har med personlighet att göra. Jag tror knappast att skidsverige är gangsters utan som jag sa så har det blivit nåt knas...

Senast ändrad:
Coola killar
Lallarn sa:
Som du kanske såg var det inte dej jag citerade, men återigen; LÅT FOLK ÅKA OCH SE UT SOM DOM VILL! Så länge du själv tycker om din egen stil bör du vara lycklig. DU om någon har fått skidåkningen om bakfoten då du verkar tro att det går ut på att se snyggast ut i backen, men jag kan vara så snäll nu och berätta att för de flesta går skidåkning ut på att ha roligt. För det är vad det är, det r kul att åka skidor. Ingen jävla catwalk...

Coola killar
Japaner sa:
Vad är det som är illa med att du var enda åkaren med size S på dina kläder? Har du någonting emot stora kläder, eller människorna som bär dom? Sånthär kan jag flippa ur totalt på! Att omotiverat störa sej på andra människor som man förmodligen aldrig sagt mer än ett par meningar till är helt absurt!
Förlåt att jag flippade ur lite där, men jag tycker somsagt att det är sjukt att hacka på folk man inte känner på grund a vderas klädstil.
Låt folk åka och ha kul, vad spelar det för roll vad man har på sej? så länge man gillar det man själv har bör man väl vara nöjd?
Fasst å andra sidan så trackar ju dom flesta med baggy dom som har tight

Coola killar
Inte en till sånn här tråd .... suck.
cover_nwa_panic_zone_macola_mrc_1034_1987_front_02_454125718b.jpg

- NWA

freeskiing_cover1.jpg

- Tom wallisch

Likheter mellan en gangster (new era gangster om man kan kalla det så. Inte dessa som jobbar för maffian i kavaj och slips då jag vet att ni inte menar dom) och en skidåkare?

Coola killar
öppna ögonen lite , om du åker till valfri alport så kommer du se en minoritet baggypantjibbers jämfört med "skibums" och mest av allt massor av turister med allsköns stilar som blåjeans eller färgglada overaller.
Så precis om att ungarna på en normal högstadie skola ser ut som fan i ögonen på alla som inte är i den åldern så ser skidåkarna i samma ålder ut som fan, det är mer en åldersfråga än någon genomgående trend i skidvärlden.
Inte många 20+ som åker med byxlinning under rumpan även om de är hardcorejibbers i övrigt. Inte många 20+ som är jibbers ens , tur att människor mognar...

Coola killar
stighall sa:
Lallarn sa:
Så du menar att majoriteten av alla skidåkare har fått skidåkningen om bakfoten?
Bandana killar: TJ schiller, Colby james west, Simon dumont, Tom wallisch, Jossi Wells, Jon Håtveit, PK hunder, MFL.

Som en annan skrev om Jon Brogans rideaways så är det åt detta håll skidåkningen kommer att utvecklas. WORD.
POÄNGEN ÄR ATT HAN VILL HA TILLBAKA SKIDBUMMARATTITYDEN HÄR PÅ FREERIDE.

Coola killar
Haha det är så roligt med såna här trådar. Ja visst kan det se komiskt ut med grillz och sånt men det är ju åkningen man kollar på. När det blir jobbigt att se på åkningen kan man väl störa sig på resten.

Så jävla fula kommentarer också.
Det där om att köra i Size S bla. Jag läste i nån forumtråd om en kille som va 187 eller nåt liknande och hade strl. XS(!) På jackan. Då är det ju inte en fråga om man gillar kläder som slickar ens smäckra figur utan om rent regelbrott. Ja det ser kul ut med folk kring 1.60 som kör runt i 5 xl tröjor men det är så fan mycket snyggare än racerlooken.

Onödig tråd för övrigt

Coola killar
Kan du försöka förydliga varför dessa skibums är värda din respekt mer än de, som du själv uttryckte det, osäkra killarna? Och gärna förklara vad som skiljer sig mellan dessa olika stereotyper.

Coola killar
oscarius sa:
Det kommer inte att hända, såvida alla jibbare inte dör ut.
Förut var det freeride, kortsväng och ihophållna ben som gällde. Tiderna ändras och en ny generation skidåkare växer upp och lär sig använda internet. Så är det.

Ni får helt enkelt flytta till något ölhak eller familjeliv.se

Coola killar
felix sa:
oscarius sa:
Det kommer inte att hända, såvida alla jibbare inte dör ut.
Förut var det freeride, kortsväng och ihophållna ben som gällde. Tiderna ändras och en ny generation skidåkare växer upp och lär sig använda internet. Så är det.

Ni får helt enkelt flytta till något ölhak eller familjeliv.se
Jag förenklade bara hans poäng för alla var så jävla OT.
Tycker dock det är synd. Tacka fan för TGR.

Coola killar
HAHA fasen, där drogs diskussionen upp igen.
tycker felix förklarade det ganska bra med "en ny generation skidåkare växer upp och lär sig använda internet."

de är ju förfaan ni skibums som blivit inaktiva.. fatta om du lyckas få varenda jävla skibum du träffar på å dra ett par inlägg på freeride... vad mycke mer riktigt skidsnack å S jackor vi skulle få se, men icke... de är ju barq kidsen som orkar skriva i forumet.. å då största delen av kidsen faktiskt gillar att gå klädda i tält och stoppa skrot i mummen så är de upp till var och en att acceptera det.

dum tråd från första början..

Coola killar
Stepup sa:
Japaner sa:
Fasst å andra sidan så trackar ju dom flesta med baggy dom som har tight
Det här diskussionen komemr hålla på ändå tills alla i jibb-eliten börjar köra tajta kläder, då kommer den gå åt andra hållet. Grejen är väl att det inte är funktionellt alls med stora t-shirt som hänger utanför jackan osv. Tackar vet jag ett bra goretex ställ av märket Haglöfs, där har vi riktiga skidkläder. Skidåkningen handlar väl inte om att vara coolast i backen, utan om att köra sitt bästa?

För övrigt så deltar jag bara i diskussionen i brist på annat att göra, jag har inte hunnit tänka igenom allt jag skriver eftersom att tankarna far iväg en del medans fingrarna knapprar flitigt. Till alla er som (mot förmodan) tar illa upp, ber jag om ursäkt.

Sen vill jag också slå ett slag för tittis kommentar om mig. Titti, du ska vet att jag har JÄTTESTORA muskler, och jag spänner dom gärna om du vill känna på dom.

PEACE!

Coola killar
Wenne sa:
Måste man ha size Small?
Själfallet inte, det råkar bara vara så att min kropp (av någon underlig anledning, kan vara för lite träning och för mkt nutella-ätande, fast vänta nu, man borde ju bli tjock av nutella, men jag är ju inte det ^o) hmm, det där var en sak att fundera över.) är byggd för just size S. Ligger man på 175 cm och stabila 65 kg så tvivlar jag på att någon annan storlek är funktionell. Möjligtvis medium i sånna fall...

Don't let the big bird fly over your head, it can poop on you!

Coola killar
Men vafan seriöst! Vem bryr sig! Nu gör vi så här att ingen skriver nåt i den här tråden så slipper vi skiten! Jaaa!
Eller så söker vi på alla andra 20 trådar som ni kan diskutera exakt samma jävla onödiga sak i! Jaaa!
Ni kommer ju ändå ingen vart så ge upp!

Senast ändrad:
Coola killar
Lindhee sa:
Men vafan seriöst! Vem bryr sig! Nu gör vi så här att ingen skriver nåt i den här tråden så slipper vi skiten! Jaaa!
Eller så söker vi på alla andra 20 trådar som ni kan diskutera exakt samma jävla onödiga sak i! Jaaa!
Jag sökte just. Hittade ingenting som frågar var skidbummarstilen tog vägen på freeride.

Coola killar
oscarius sa:
Lindhee sa:
Jag sökte just. Hittade ingenting som frågar var skidbummarstilen tog vägen på freeride.
Ja för de e ju de som diskuterats i den här tråden. Förutom de 2 först inläggen såklart..

Coola killar
Lindhee sa:
oscarius sa:
Lindhee sa:
Ja för de e ju de som diskuterats i den här tråden. Förutom de 2 först inläggen såklart..
Det har väl ingenting med tråden att göra att sånna som du är helt OT.

Coola killar
oscarius sa:
Lindhee sa:
oscarius sa:
Haha jo för den har redan spårat som en massa andra trådar med liknande ämnen...
Mycke snack om skibummarstilen på sistonde i den här tråden tycker ja.. Om dom skulle diskuterat om de skulle de va skillnad, men de gör dom inte..

Coola killar
Lindhee sa:
oscarius sa:
Lindhee sa:
Haha jo för den har redan spårat som en massa andra trådar med liknande ämnen...
Mycke snack om skibummarstilen på sistonde i den här tråden tycker ja.. Om dom skulle diskuterat om de skulle de va skillnad, men de gör dom inte..
Men du kan ju inte ge skit till skaparen om att "så söker vi på alla andra 20 trådar som ni kan diskutera exakt samma jävla onödiga sak i! Jaaa!" bara för att folk börjar prata om annat i tråden.
Du sa att att han inte borde skapat en sån här tråd för det finns 20 andra, men nej det gör det inte.
Det står dock om samma jävla skit som skapas i vilken tråd här som helst som ifrågar sätter folks stil.

Coola killar
oscarius sa:
Lindhee sa:
oscarius sa:
Men du kan ju inte ge skit till skaparen om att "så söker vi på alla andra 20 trådar som ni kan diskutera exakt samma jävla onödiga sak i! Jaaa!" bara för att folk börjar prata om annat i tråden.
Du sa att att han inte borde skapat en sån här tråd för det finns 20 andra, men nej det gör det inte.
Det står dock om samma jävla skit som skapas i vilken tråd här som helst som ifrågar sätter folks stil.
Preciiiis.. grejjen är ju att ja inte gett skit till skaparna utan till de som diskuterat i tråden för att de dom diskuterar (vilket är gangster skit sakerna) är meningslösa. Hehe känns som vi borde ge upp eftersom vi snackar om samma sak verkar de som. tja igen

Senast ändrad:
Coola killar
Wenne sa:
Måste man ha size Small?
Själfallet inte, det råkar bara vara så att min kropp (av någon underlig anledning, kan vara för lite träning och för mkt nutella-ätande, fast vänta nu, man borde ju bli tjock av nutella, men jag är ju inte det ^o) hmm, det där var en sak att fundera över.) är byggd för just size S. Ligger man på 175 cm och stabila 65 kg så tvivlar jag på att någon annan storlek är funktionell. Möjligtvis medium i sånna fall...

Jag är 177 och har XL på jackan och den är inte "Ghettostor".
Jag tycker helt enkelt att det är skönare när jackan inte slickar sönder axlarna, funktionalitet måste ju trots allt handla om att kunna röra sig?

Coola killar
oscarius sa:
Lindhee sa:
oscarius sa:
Det lindhee försöker säga är att den diskussionen som utvecklats i den här tråden inte har någonting att göra med vart skidbummarstilen tog vägen, så jag förstår verkligen inte varför du tjafsar emot. Kan vara en viss avundsjuk person som önskar han langade samma bs 270 hardway upp på rails.

Coola killar
Setermannen sa:
Wenne sa:
Måste man ha size Small?

Jag är 177 och har XL på jackan och den är inte "Ghettostor".
Jag tycker helt enkelt att det är skönare när jackan inte slickar sönder axlarna, funktionalitet måste ju trots allt handla om att kunna röra sig?
Jag tvivlar starkt på att du har problem att röra sig i en size M. Eller har du monster biceps i klass med conan barbaren? Dessutom slösar man ju på jordens resurser, för att inte tala om det stackars thaibarnen som tvingas sy en massa extra när man har stora kläder, istället för att anpassa kläderna till sin kroppsbyggnad...

Coola killar
eller så ogillar han inte folk som tror att dom e gangster(vilket skidåkning är så långt ifrån gangster man bara kan komma) utan föredrar skibums?? eller?

jag själv har väldigt svårt att finna någonting getto med skidåkning då det är jäfvligt dyrt och alla som håller på med det har varit sponsrade av morsan o farsan som har köpt skidgrejjer för flera tusen spänn åt dom varje år, jag kan sträcka mig så långt att jag kallar det för hiphop.

och jag håller med skibum är fräshare, hoppas att "ghettotrenden" dör ut för att det ger småkids en helt fel uppfattning av vad ghetto är. inte har det något med skidåkning att göra i alla fall

Coola killar
Haha detta är ren humor haha.

om man ska hålla sig till ämnet så kör man som man själv tycker.
Alla får tycka som dom vill.

Coola killar
orka bry sig om vad folk har på sig. det man stör sig på är ju folk som tror dom äger backen för att dom har xxl i kläder hjälmen ner i nacken glasögonen neranför näsan. fan bete er som folk!

Coola killar
orkar inte läsa tråden, men skit samma vad folk har för kläder. Är bara trött på att alla ska verka så himla coola hela tiden, va glad och ha kul istället =D.

puss och sov gott
//Fleming

Coola killar
Jag tycker alla skall se ut som felix. Han är ju så cool! Så då måste det vara rätt eller hur?

Coola killar
Lindhee sa:
Fattar du nu vad ja menar "oscarius" om du läser ovanstående inlägg?
Jag kör också med rätt stora kläder.
Teku sa:
Det lindhee försöker säga är att den diskussionen som utvecklats i den här tråden inte har någonting att göra med vart skidbummarstilen tog vägen, så jag förstår verkligen inte varför du tjafsar emot. Kan vara en viss avundsjuk person som önskar han langade samma bs 270 hardway upp på rails?
Hahah hur fan kan du koppla allt det här till avundsjuka?
Sjyst föresten att du förenklar vad han försöker säga, han lyckades verkligen inte.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp