CoreUpt

CoreUpt
Har beställt ett par Adrien Coirier 184 cm skidor online. Betalning har gått iväg och min order ligger i "My account". Nu väntar jag bara på mina skidor. Skidorna bör vara på plats > 48 timmar efter beställning eller i alla fall vara noterade så att du kan följa godset "tracking" online. Inget händer och total tystnad via mail?! Någon som har erfarenhet från CoreUpt eller har något bättre sätt att få kontakt än via en mailadress som ingen verkar läsa?

Senast ändrad:
CoreUpt
ot: japp, skidorna bör vara på plats mer än 48h efter beställning.

ont: tror inte du behöver vara orolig. Hade någon blivit blåst ac CoreUpt hade vi nog hört talas om det...när lades beställningen?

jens

CoreUpt
Skidorna dök tillslut upp. Dåligt väder försenade sändningen och allt gick bra. Nyligen hemkommen från 10 dagars ospårad puder m guide i CH är mina intryck goda. Välbyggda (dock Kina), känns bra men är personligen lite hårda (72kg). De går dock som tåget och känns riktigt bra även när det går fort och blir brant. Nu hade jag turbindningar på dem och var på Touring. Inte optimalt men absolut ett alternativ vid dagsturer om skidåkningen utför prioriteras.

Dessvärre debiterades jag INTE de (USD) 399$ som framgår av hemsidan utan (Euro) 399€. Påpekat detta och avvaktar nu och ser hur CoreUpt agerar. Kolla priset innan ni köper!!

CoreUpt
Coreupt är Corupt. Nu fått svar. Priserna på hemsidan är inte korrekta. Du kommer att bli debiterad i Euro trots att priset på hemsidan står i USD. Detta innebär en markup på ca 30%!!

CoreUpt
priset på hemsidan har ju hela tiden visats i både € och $, kolla längst upp i högra hörnet där kan man välja valuta.

De flesta skidorna är ju dyrare i EU även om de är tillverkade här, generellt gäller ju 1€ = 1$ även om växelkursen säger nåt annat.

Tillbaka
Topp