Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Ett tipps som hjälpte mig va att om du snurrar åt vänster så ska du kolla under vänster arm ner mot hälarna
Sen va det bara att nöta lite så funka det :P
jag skulle rekommendera att lära dig back full först, alltså en backflip 360. därifrån är det lättare att utgå om man vill förstå hur en cork fungerar, och börja "corka ur" den mer.
Jag är sämst på cork 7 men har bara ramlat kanske 5 gånger på cork 3. Cork 3 är både skönare och lättare! Carva mycket på kicken och "lyft" lite på högerbenet. (om du snurrar åt vänster) Jag tänker lite som en sideflip men ändå mer snurr!
Förlåt om jag snor tråden lite, men iaf... När jag försöker mig på en cork 7:a, så gör jag helt enkelt bara en backflip 180. kollar jag över axeln för tidigt eller?
asså tänk er en 180 sen misty fem i samma hopp , eller stå med kroppen utåt mot skyddet sen tänker du att du ska trycka ner magen i mattan på mitten , typ på den där pricken
Alltså alla har bra förslag och tips men det är hur svårt som helst att läsa och sen följa alla små guider, det finns bara ett universellt tips och det är:
Fortsätt försöka, prova olika tekniker och ge aldrig upp!
innan du börgar luta dig bak på corkarna så kan du göra "nybörjar cork" tänk en misty 540 men när du gjort ca 90 grader så ska du trycka kroppen snät bakåt
sen genom tiden blir det att du börgar kasta dig bakåt dirrekt