Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ja det är sant, men när du ligger med bena ovanför huvudet så kallas det volt :D kan inte förklara bättreSkidhest sa:misty är väl en framåtvolt med skruv och då borde ju mostvarigheten till det bakåt vara rodeo eller är jag helt ute o cyklar?
nej nej , despin är mellan 70-90 graders lutning och rodeo är över 90 grader rätta mig om ja har felSkidhest sa:då borde ju d-spin vara samma sak som rodeo? :P
Cork: När man snurrar corkat ska man försöka snurra snett med ca 20-70 graders förhållande till marken.Stepup sa:Cork = snurr med ca 20 till 90 graders lutning
Deespin= Snurr med Över 90 graders lutning
Rodeo= Lincoln loop med snurr.
MISTY FLIPskidhest sa:jag har också fattat det som stepup, men jag har fortfarande inte fått svar på min fråga![]()
Asså misty är ju mer en flip än en snurr.. D-spin är ju en snurr..KnixeN sa:Cork: När man snurrar corkat ska man försöka snurra snett med ca 20-70 graders förhållande till marken.Stepup sa:Cork = snurr med ca 20 till 90 graders lutning
D-spin: Man strävar efter att ligga i 90 grader i förhållande till marken. En dspin är alltid corkad bakåt.
Bio Spin: En corkad snurr framåt. Här strävar man efter att ligga ca 45 grader i förhållande till marken
Misty Flip: Framåtvolt med skruv. Man ligger inte spikrakt i luften när man ut för detta utan med lutning
Rodeo Flip: Lincoln Loop med skruv.
MISTY FLIPskidhest sa:jag har också fattat det som stepup, men jag har fortfarande inte fått svar på min fråga![]()
motsvarigheten till Misty är ju Underflip? (dvs Bakåtvolt med rotation)KnixeN sa:Cork: När man snurrar corkat ska man försöka snurra snett med ca 20-70 graders förhållande till marken.Stepup sa:Cork = snurr med ca 20 till 90 graders lutning
D-spin: Man strävar efter att ligga i 90 grader i förhållande till marken. En dspin är alltid corkad bakåt.
Bio Spin: En corkad snurr framåt. Här strävar man efter att ligga ca 45 grader i förhållande till marken
Misty Flip: Framåtvolt med skruv. Man ligger inte spikrakt i luften när man ut för detta utan med lutning
Fast en underflip är ju en övercorkad cork 5, alltså är en underflip egentligen en d-spin 540..Ohm1e sa:motsvarigheten till Misty är ju Underflip? (dvs Bakåtvolt med rotation)KnixeN sa:Cork: När man snurrar corkat ska man försöka snurra snett med ca 20-70 graders förhållande till marken.Stepup sa:Cork = snurr med ca 20 till 90 graders lutning
Vänta nu ... yrar du inte lite nu?..hyllengren sa:Fast en underflip är ju en övercorkad cork 5, alltså är en underflip egentligen en d-spin 540..Ohm1e sa:motsvarigheten till Misty är ju Underflip? (dvs Bakåtvolt med rotation)KnixeN sa:Cork: När man snurrar corkat ska man försöka snurra snett med ca 20-70 graders förhållande till marken.Stepup sa:Cork = snurr med ca 20 till 90 graders lutning
MISTY FLIP
Tänk 720 istället! Misty 720 och D-spin 720 är ju faktiskt varandras motsatser..
http://vet.hut.nu/?id=18jibbtor sa:palla, om en övercorkad cork är D-spin så kan ni ju kalla en överbioad biospin för typ B-spin eller nåt :D
hahah länka brorsanOWester sa:asså herre gud! GUUD vad alla yrar här. nu ska jag beskriva vad det är.
cork är en snurr bakåt när man strävar efter att ligga i 20 - 70 grader i förhållande till marken. precis som några andra redan sagt.
D-spin är en övercorkad snurr där man strävar efter att ligga ca 90 grader i förhållande till marken. här är ett väldigt bra exempel: https://www.freeride.se/content/222/ .
biospin är en snurr FRAMÅT där man strävar efter att ligga ca 45 grader i förhållande till marken. PRECIS SOM MÅNGA HAR SAGT.
En MISTYFLIP a.k.a MISTY är en snurr framåt när man strävar efter att ligga ca 90 grader i förhållande till marken.
en UNDERFLIP är en backflip med en 180, men man kan även säga d-spin 540. eftersom d-spin i det här fallet är rotationen, så är 540 snurren. så snurr + rotation = tricket. samma sak med dubbelcorkar där man säger dubbel 1260 t.ex. då kan man tro att det är 2 bakåtvolter med 3,5 varv i!! det skulle i så fall vara en 1980!!!!! men då är de 2 volterna rotationen, och 1260 snurren! alltså en 1260 inkl 2 volter. fattar ni?
en övercorkad bio 540 är en misty 540. det finns inget annat namn vad jag vet.
/Oscar
det var kort å gottJ-Landahl sa:hahah länka brorsanOWester sa:asså herre gud! GUUD vad alla yrar här. nu ska jag beskriva vad det är.
cork är en snurr bakåt när man strävar efter att ligga i 20 - 70 grader i förhållande till marken. precis som några andra redan sagt.
D-spin är en övercorkad snurr där man strävar efter att ligga ca 90 grader i förhållande till marken. här är ett väldigt bra exempel: https://www.freeride.se/content/222/ .
biospin är en snurr FRAMÅT där man strävar efter att ligga ca 45 grader i förhållande till marken. PRECIS SOM MÅNGA HAR SAGT.
En MISTYFLIP a.k.a MISTY är en snurr framåt när man strävar efter att ligga ca 90 grader i förhållande till marken.
en UNDERFLIP är en backflip med en 180, men man kan även säga d-spin 540. eftersom d-spin i det här fallet är rotationen, så är 540 snurren. så snurr + rotation = tricket. samma sak med dubbelcorkar där man säger dubbel 1260 t.ex. då kan man tro att det är 2 bakåtvolter med 3,5 varv i!! det skulle i så fall vara en 1980!!!!! men då är de 2 volterna rotationen, och 1260 snurren! alltså en 1260 inkl 2 volter. fattar ni?
en övercorkad bio 540 är en misty 540. det finns inget annat namn vad jag vet.
/Oscar![]()
ja det blir det.Patriik_L sa:Över biad bio bli väll ändå misty?
Mistyflip är väl ändå inte så pass lutad som detta strecket "/" om du fattar vad jag menar. Alltså det måste ha ett annat namn, misty går väl ändå till 90°, inte mer?KnixeN sa:misty spiin heHEheEH skoja mistyflip så klart