Corvus Freebird

carl_couloir

Aktiv medlem
Corvus Freebird
I brist på skidåkning kan man ju alltid drömma och spendera allt för mycket tid med att kolla på olika nya lagg, någon som kan dela med sig av erfarenheter av Corvus Freebird i senaste versionen?

/C

Corvus Freebird
Det är en rätt stabil skida för att vara en "touringskida". I och med hur den är formad så är den lätt att ställa åt sidan och svänga med trots sin lite "rakare" profil. Rätt livlig och kul och inte så plankig och fladdrig som andra touringskidor kan kännas (enligt mitt tycke). Den väger dock lite mer än andra modeller och är rätt tung för att kallas touringskida. Men det är som med allt annat, en avvägning, och en fråga om tycke och smak vad man föredrar.

Corvus Freebird
Vikten bryr jag mig inte så mycket om eftersom de isf skulle ersätta mina Atris som jag kör look pivot / cast på, har hört att det inte är helt ovanligt att folk kör på just Corvus Freebird som one quiver.... men med just look pivot / cast på Atris så blir det lite knas med vikten iom den relativt centrerade positionen på skidan, samtidigt som jag tänker att Corvus Freebird kanske klarar av lite mer stökig terräng och håller kant lite bättre när det brallar på lite mer iom mer directional profil på skidan samt längre kant och lite aluminium under foten...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp