Skikjøringen i courmayeus kan være veldig bra. Thula breen er vel det beste tipset for god skikjøring. I heiskortet inngår også noen dager i Chamo da kan man f.eks ta heisen opp på toppen av thula og kjøre ned valle blanche for så å ta heisen oppigjen til Aguille du midi og haike innover breen og kjøre ned thula. Mange deilige høydemeter på en dag. Ellers ennbefaler jeg deg å kjøpe heiskort som gjelder for hele Aosta dalen. Da kan man bla annet besøke La Thuile som er et lite skisted 35 min fra Courmayeur. La Thuile er kanskje ikke det mest spektakulære stedet i alpene, men man får alt pudderet for seg selv siden ingen av de lokale eller turistene som er der gidder å ta seg bryet med å tråkke utenfor preparete løyper. Jeg tilbrakte to mnder i La thuile for to år siden og det var helt konge! Ellers er det gode muligheter for heliskiing i de italienske alpene.
Kan trygt anbefale Aosta dalen som utgangspunkt for en herlig sesong i alpene.
Ellers så har systemet i Courmayeur lett tilgjengelig offpiste. Samtidig er det strenge på hvilke folk de sender opp toppheisen. Så her kan man få mye offpiste/pudder helt alene. Det gangene jeg har vært i courmayeur har det snædd enormt mye og jeg har gode minner fra pudderkjøring i hele systemet.
Når det gjelder party så vet jeg ikke helt hvordan det er i Courmayeur siden jeg ikke har vært på party der, men de har hvertfall mye god og gratis mat på afterskiene. I la Thuile er det ikke noe særlig med party, men de har koslige afterskier.
Vil du ha party er vel det beste tipset å stikke inn til Chamo på kvelden og prøve å skaffe seg haik tilbake på kvelden.
Er det noe du lurer på kan du bare sende en mail
god tur!