COURMAYEUR... ge mig tips!

Flina

Ny medlem
Ciao!
En lång & förhoppningsvis härlig vinter i Courmayeur står för dörren.
Har du varit där? Jag vill ha tips, ideér & varningar.. :)
Hur är byn? skidåkningen? uteliv? Framför allt vart åker man offpist?
Hlsn Lina

Skikjøringen i courmayeus kan være veldig bra. Thula breen er vel det beste tipset for god skikjøring. I heiskortet inngår også noen dager i Chamo da kan man f.eks ta heisen opp på toppen av thula og kjøre ned valle blanche for så å ta heisen oppigjen til Aguille du midi og haike innover breen og kjøre ned thula. Mange deilige høydemeter på en dag. Ellers ennbefaler jeg deg å kjøpe heiskort som gjelder for hele Aosta dalen. Da kan man bla annet besøke La Thuile som er et lite skisted 35 min fra Courmayeur. La Thuile er kanskje ikke det mest spektakulære stedet i alpene, men man får alt pudderet for seg selv siden ingen av de lokale eller turistene som er der gidder å ta seg bryet med å tråkke utenfor preparete løyper. Jeg tilbrakte to mnder i La thuile for to år siden og det var helt konge! Ellers er det gode muligheter for heliskiing i de italienske alpene.
Kan trygt anbefale Aosta dalen som utgangspunkt for en herlig sesong i alpene.

Ellers så har systemet i Courmayeur lett tilgjengelig offpiste. Samtidig er det strenge på hvilke folk de sender opp toppheisen. Så her kan man få mye offpiste/pudder helt alene. Det gangene jeg har vært i courmayeur har det snædd enormt mye og jeg har gode minner fra pudderkjøring i hele systemet.

Når det gjelder party så vet jeg ikke helt hvordan det er i Courmayeur siden jeg ikke har vært på party der, men de har hvertfall mye god og gratis mat på afterskiene. I la Thuile er det ikke noe særlig med party, men de har koslige afterskier.
Vil du ha party er vel det beste tipset å stikke inn til Chamo på kvelden og prøve å skaffe seg haik tilbake på kvelden.

Er det noe du lurer på kan du bare sende en mail

god tur!

Angående utelivet har jag bara varit där en endaste kväll. Dock har jag inga som helst minnen från den kvällen så det måste vara mycket bra!

tips är att ha med bilen..... Courmayeur ligger typ i mitten av en herrans massa grymme skid orter så en del sköna utflykter kommer du att vilja göra. Brutit foten??? - Aosta är då en skön lite större stad att fördriva tid i.....

Have fun

om man gillar att åka pist så kan man ju dra en säsong där...
byn e fylld av äldre herrar med pälsbeklädda damer under armen. utelivet e inget att hänga i julgranen. men afterskin e soft. köper man en öl så ingår grymmaste matbuffén i priset. och pizzorna e gigantiska i byn.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp