Covidanpassningar? Högzon?

Ziggy23

Medlem
Tänkte ta årets första sväng upp till Åre i veckan och har några korta frågor till någon som vet.
Såg på Skistars Webbkameror att det såg ut som långa smala långa köer i WM8, är det samma som ifjol att liften inte fylls på utan att olika sällskap ska hålla avstånd?
Finns det någon prognos på när gondolen öppnar upp?

Som jag förstått det så är Kabin planerad att hålla öppet som vanligt i vinter. Alla avstängningar är således väderbaserade.

Inga singelkö i Åre, fållorna är 2 olika köer till samma lift.
Rykten går om begränsningar såsom ledig stol mellan sällskap och endast 1 sällskap per gondol kommer ifrån 23 December. Det lär vi se imorgon..

Tror de måste göra åtgärder ganska omgående. Åre är värsta covidgrytan just nu.
Sitter själv I karantän då två i den stuga jag bodde i nu har konstaterad covid.

Den som inte har fattad att hela Sveriges befolkning ska genomföra en infektion är naiv.

Min uppfattning är att folkhälsan nog anser att den som är sportig nog till att åka till högzon sannolikt klarar av en infektion med dubbla vaccin.

Den som är korkad nog att tacka nej till vaccin får ta en 1-2% möjlighet att träffa sankt Peter i förtid.

Sen är det ju frivilligt att sätta sig i en gondol, finns ju utmärkta andra alternativ för friluftsliv i Åre.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp