Kul att se någon som frågar kring "Crusty Butt", som lokalbefolkningen kallar orten...!

Jag har bara åkt där ett par dagar, så jag kan inte svara på hur livet i byn är osv. - men åkningen var helt OK!
Bergen liknar alperna mer än någon annan ort i Colorado, och har väldigt bra liftsystem och offpist rent generellt.
Dock är det ett ensamt liftsystem, så man kan fundera på att åka upp till Aspen eller söderut till Telluride eller Silverton för att pröva fler backar, och variera åkningen lite.
Åker du till någon annan skidort, som t ex Breckenridge, Vail eller Aspen har jag mycket mer info, men förutom en allmän bedömning av berget som mäktigt och med många branta och utmanande nedfarter, så har jag inte så mycket djuplodande information.
Kolla in
http://www.coloradoski.com för lite info om skidorterna i Colorado!
Mvh Jonas.