Croft reseutbildning

Croft reseutbildning
Croff och croft hör inte ihop enligt den där Niklas. Men det finns inget företag som heter Croft på den address som finns angiven, utan adress och nummer står på "croff". Killen visste inte varför, och sa att han skulle ringa och kolla om det blivit någon missupfattning med eniro.

Croft reseutbildning
Samtidigt tycker jag att artikeln som länken går till, är dåligt skriven och dåligt faktabaserad. Det ligger mycket personligt i den och jag som redaktör skulle aldrig ha tagit med den som den var. Men nu är inte jag redaktör....men har arbetat som journalist.
Apropå det, numret till Felipe, som fanns på eniro, har ingen abbonnent. Kollade däremot aldrig den i borlänge....

Croft reseutbildning
fick just ett samtal från en Nicklas Johansson från croft.
Jag tackade nej till anmälan och bad att få mina pengar återbetalda..
Allt lät ju helt okey å de skulle inte vara några problem..
De tog 3 dagar för dem att se om miina pengar kommit in så jag skulle
återkomma på torsdag så skulle vi ordna det.. nu är ju bara frågan om detta är
sant eller ej... Det visar sig..
Jag är fortfarande skeptisk....

Croft reseutbildning
Ringde Sundsvalls tidning. De skulle börja rota lite i det....men låter det inte konstigt att det endast är 110 st. anmälda landet över? Och att 20 st kommer in? Kanske ska de ha flera omgångar, men diplomat hade bara en bokning....som faktiskt var preliminär. Mycket mystiskt....

Croft reseutbildning
Jag har också kommit in på denna utbildning.

Därför ville jag ta reda på lite mera vad den handlade
om, vilka dom jobbade med osv, osv, så jag sökte på
internet. Men jag hittade ingenting förutom andra
annonser där åldersgränsen var anorlunda, och att
de hette Croft Consult HB.

Jag har försökt att få tag på dom via telefon
istället...inget svar...upptaget...en annan människa
svarade som sade att den ansvarige för denna
utbildning hade gått hem för dagen.

Brevlådan vi alla har skickat våra ansökningar till står
ensam, en halvtrappa ned, i ett trapphus.
Fastighetsskötaren vet inte vem som har den och har
aldrig sett någon i närheten av den. Men den töms
regelbundet ! Ingen lokal finns för kontor och ingen i
trappuppgången heter Diaz eller liknande. Inget
tillstånd finns för att ha lådan där !!

Vi sökte via PRV (Patent & Registreringsverket) vilka
har till uppgift att registrera ALLA svenska företag.
Inget företag finns som heter Croft och har med
reseledarutbildning eller resor eller utbildning att
göra. Inget av de som har Croft i hela sitt namn finns i
Bromma (dit postadressen är).

Vi sökte alla Felipe Diaz via Folkbokföringen. Alla är
födda mellan 1968 och 1981 (allmän info) men ingen
av dessa var skriven på den adress som finns enligt
Diaz på Gula Sidorna. Ingen finns heller i Bromma.

Enligt Hotell Diplomat så har de aldrig tidigare haft att
göra med Croft. De tror inte heller att de ska få det.....
Att boka av är enkelt. Om han inte betalar före den
28:e så......
Arbetsförmedlingen känner inte till företaget =
märkligt.

Summa summarum: Ingen verkar veta något och
ingen vill veta något av de som borde. Ni alla som
betalat ska nog inte ha så stort hopp om vare sig
utbildning eller pengar tillbaka. Om jag däremot har
fel så vore det naturligtvis kul för er som betalat.

Enligt släkt och vänner som har egna företag så
brukar inte seriösa företag starta i den här änden
utan man smyger oftast igång eller har ett seriöst
underlag med papper från PRV, ett riktigt kontor,
telefon och dator som fungerar dygnet runt och sist
men inte minst, referenser på tidigare kurser eller
liknande referenser.

Lycka till allihop - själv väntar jag till det kommer ett
seriöst anbud från en pålitlig organisatör.

Jag tänker inte betala.

Croft reseutbildning
jag bara undrar om det är nån som har nåt färskt från dagen? är det någon som har lyckats få tag på den här jävla liraren?idag är sista inbetalningsdatum så de som inte har betalat måsta ju veta om man skall betala eller inte?! lägg in allt som går att veta här så att man kan jämföra uppgifter.
återigen lägger jag in mobnumret som jag fick av filipe, han s aatt det var till honom:0704748791... terrorisera det lite... lämna meddelanden på svararen osv...//Kim

Croft reseutbildning
inget nytt idag förutom de andra inläggen som hävdar att det är bara bluff allt. o jag är beredd att hålla med, det är för många ugglor i mossen för att chansa känns det som. tyvärr, bättre lycka nästa gång antar jag. hej!

Croft reseutbildning
Den här Felipe ska tydligen vara styrelse ledarmot för ett företag som heter "Balkinera AB"
Har kollat upp det och det är en restaurang i Kungsängen, där han oxå bor..
Jag avvaktar nu tills på Torsdag och ser om jag får tillbax mina pengar som jag blev lovad
igår när jag lämnade återbud till den s.k.a Nicklas....

Croft reseutbildning
tror nog samma sak. men jag vill fan vara helt säker. jag hade verkligen sett fram mot det här! för jävla synd att det ska finnas sånna jävla idioter!....

Croft reseutbildning
Hej allihopa!

Jag är också uttagen till utbildningen och är välldigt ARG för det jag har läst nu!!
Har inte heller kommit fram på telefon!!! men har inte hunnit hitta någon mer information.
Har tyvärr hunnit betala ut pengarna fastän det lät skumt, som sagt godtrogen som man var.
Skulle vara bra om vi alla kunde verkligen gå ihop och försöka få pengarna tillbaka!! om det nu ät fejk!! men iaf ge honom ett helvete!!

eller vad tycker ni!!

Croft reseutbildning
DET ÄR EN STOR BLUFF!!!!!!!!!! Har inte betalat in och tycker att alla som har gjort det ska kräva sina pengar tillbaka och anmäla den jäveln. Allt tyder på att det är en bluff. Diaz ska få betala varenda krona han stulit av er.

Croft reseutbildning
Vill bara meddela att jag nu har polisanmält Croft!! Vad det nu är. och väntar på upplysningar från polisen och Brottsofferjouren! Om vi är många som gör samma sak så blir det lättare att ev få tillbaka våra pengar som han har stulit. Men det är även en sådan bluff som vi inte vill veta av igen så alla som vet någonting om detta borde höra av sig till polisen! Det måste ju trots allt vara fler än oss här som från början trott på detta!!

Snälla gör samma sak som jag polisanmäl!!! så att det finns en chans att vi får fast den jäveln!!

Croft reseutbildning
Hejsan! Har oxå betalt o allt =), men men shit hapends, det löser sig nog tror jag.

Men jag har pratat med nån rackare som rinde up mig i går kväll eftersom att jag hade ringt tidigare...

Och när jag frågade om kursen sa han att det skulle ta timmar för honom att gå igenom vad som komma skulle och att man fick mer info på bussen upp...

Det nummer som ni lagt ut till nån mobil har jag iaf inte hittat någon ägare till- vilket gör det än mer skumt...

Croft reseutbildning
hej!
Vet någon om man skall skicka in att man"INTE" är intresserad av platsen.
Ska man göra det så man inte får nåt slags kravbrev sedan.... någon som vet?

Har ringt konsumentverket här på orten och dom blev väldigt intresserade i dennna ffråga, croft är tydligen skyldiga tidningen en massa pengar för annonseringen, verkar som de har annonserat i många tidningar över landet.

Någon som pratat med felipe idag och sagt att vi tror att det är en bluff??
Jag gjorde det igår, och då blev han väldigt upprörd och irriterad.
//anna

Croft reseutbildning

Det finns skäl att misstänka att detta är ett bedrägeri. Eftersom företaget Croft har vistelse adress i Bromma bör samtliga polisanmäla detta hos polisen i västerort Stockholm.
Tel: 08-4010000
Då kommer du till Sthlms polisens växel. Bättre att samla alla anmälningar mot dem på ett ställe, annars är risken att det avskrivs.

Croft reseutbildning
Jag och tjejen skickade brevet ikryssat för att vi inte ville gå utbildningen, kändes som det var lika bra att göra det så kan man inte få skit för att man struntade i det!

//Larsson

Croft reseutbildning
Eh, ringde hotellet och de sa att det var betydligt fler än 20 som hade ringt och undrat om just denna bokning, alltså om det fanns en beställning på Croft...

Så det är många fler än 20 som blivit antagna...

Croft reseutbildning
Alla uppgifter som jag och andra har fått fram verkar väldigt misstänksamma
och detta är med största sannolikhet inget annat en en stor jävla bluff!
Men man kan i och för sig inte göra något förrän man har konkreta bevis!
Hotel Diplomat bekräftade att har de inte hört något från "Croft"
förrän på Torsdag (den 28 januari) så försvinner deras preliminärbokning och
därmed är ett stort bevis avklarat, först då kan man börja kontakta polisen!
Om inget har skett efter Torsdagen, så kommer jag iallfall
omedelbart att kontakta polisen och driva detta till ett slut.
Alla som har betalt in och alla andra som inte hunnit har rätt att
få upprättelse!

Croft reseutbildning
För er som har tillgång till Sundsvalls Tidning, kommer ett reportage imorgon om just det här. Finns också på internet såklart. Jag har valt att vänta med att betala in till efter den 28(som faktiskt är en fredag!?), skulle det visa sig vara seriöst får man lösa betalningen i efterhand. Men som det är nu ser det ju inte ljust ut....

Största anledningarna till att jag är misstänksam just nu är att företaget är skyldig Mora tidning 50 000kr i annonskostnader, och Sundsvalls tidning 9000 kr. Om det hade varit endast 20 som var antagna- så stämmer inte matematiken alls. För 20 gånger 2850 kr, täcker inte ens i närheten det. Varför vilja gå minus på ett företag för? Och sedan är den här felipe endast 24 år. Mycket tveksam till att man hunnit skaffat sig en bra erfarenhet av branschen vid den åldern....

Som nystartat företag är väl det sista man vill ha skulder...eller?

Croft reseutbildning
Gör som vi kommar göra,POLISANMÄL HAN! för vissa är det mkt pengar andra inte men varför ska folk tjäna på att bluffa??

Croft reseutbildning
hej
jag har också bilvit antagen till "croft" utbilningen.. har tyvärr betalat!
från första början hade man ju sina aningar men jag antog ju att det inte skulle va FALSKT!
till mig sa dom exakt som till dig (denena)
det är ju lugnt över 20 pers som betalat skulle jag ju kunna tro!!!

Croft reseutbildning
Jag har själv sökt och kommit in på "utbildningen". Jag gick på bluffen, men tackade nej eftersom jag fått ett annat jobb. Till er stackare som har betalt och vill berätta om bluffen i TV vill jag bara säga: GÖR DET! En sån här sak ska inte få gå obemärkt förbi! De som ligger bakom bluffen måste få se hur arga vi är! Efter lite snabbt googlande hittade jag TV4-tjejen som praktikant på en gammal sida för SVT-programmet Elby: http://www.svt.se/ung/elbyl/vi_yusie.html - så hon är nog ingen bluff i alla fall =)

Croft reseutbildning
Men självklart så är det bluff!! Om det var seriöst så skulle vi inte behöva fundera på detta. Ni som fortfarande vill vänta till Tors, menar jag. Desto fortare desto bättre. det är för mycket som talar emot än för!!För mig är det mycket pengar och vill hemskt gärna få tibaks dom!

Ringde även DN igår som ska börja sin undersökning, eftersom dom också hade annonsen i tidningen! Om d får flera uppgifter från andra så kommer det troligtvis att gå fortare!

Croft reseutbildning
Ungdomar lurade på pengar och utbildning

ÅRE LT
Den stora frågan på skidsajten Freeride på internet just nu är: blir det någon reseutbildning på Hotel Diplomat i Åre nästa vecka?

Där förekommer just en livlig korrespondens mellan ungdomar som alla nappat på samma annons.

Annonsen dök upp i dagstidningar på flera håll i landet, bland annat Mora, Umeå och Sundsvall, och handlade om en "reseledarkurs" på "Åre Hotell och Konferens" den 6-12 februari i år.

Bakom annonseringen låg företaget Croft Reseutbildning i Bromma, som erbjöd inte bara utbildningen utan även halvpension i en vecka på ett av Åres finare hotell, komplett med bussresa tur och retur från Norra Bantorget i Stockholm.

Allt till det blygsamma priset 2850 kronor.

Intresserade skulle skicka skriftlig ansökan och de 20 som blev "antagna" anmodades betala in hela beloppet, 2 850 kronor, senast den 25 januari.

Det var i går och på webbsidan kan man läsa mängder med inlägg från oroliga ungdomar som antingen redan betalat eller inte vet hur de ska göra. Alla inlägg kommer från "antagna" - däremot inget från någon som fått avslag.

Det som öppnade ögonen på många var en artikel i måndags av en journalist på Mora Tidning, Berit Olars. Rubriken löd "Icke-existerande reseutbildning i Åre?".

Där hade man tidigare kört annonsen men den drogs tillbaka när betalning uteblev.

- De är skyldiga 19 000 kronor bara till oss, säger Berit Olars till LT. Hon tillägger att fler tidningar är drabbade.

Innan hon skrev försökte hon förgäves nå någon ansvarig på företaget, men möttes bara av en telefonsvarare. Hon lämnade tydligt meddelande om vad artikeln skulle handla om men ingen ringde tillbaka.

- Det tyder ju på att de inte är seriösa, säger Olars.

LT har inte heller lyckats nå någon ansvarig.

Men en koll med PRV visar att det inte finns något företag med namnet Croft i Bromma.

Och enligt de antagnas egna efterforskningar finns det heller inget kontor på adressen dit de skickat sina ansökningar.

"Brevlådan står ensam, en halvtrappa ned, i ett trapphus. Inget tillstånd finns för att ha lådan där !!" skriver en av dem.

Trots att flera antagna försökt har ingen ännu fått pengarna tillbaka.

I går ringde en av dem till polisen och anmälde företaget.

Croft reseutbildning
Hej! Jag har oxå anmält min son som kommit in på denna "utbildning". Annonsen fanns vid flera tillfällen i Helsingborgs Dagblad. Jag lyckade stoppa i tid innan jag betalade in då företaget inte fanns någonstans och det inte gick att komma fram på telefon eller fax. Kontaktade hotellet i Åre och de var mkt skeptiska.
Trist när det bli så här Felipe!

Croft reseutbildning
Hej jag har betalt 2850:- för att få åka på kursen !
Sen såg jag här på sajten att det verkar som det är en bluff!!! jag har satt mig in i det här nu och kollar runt vad folk har skrivigt!

Såg att det var någon från tv4 som ville komma i kontakt med sådana som har blivigt antagna o betalat !

Kollade även upp hans mail-adress som var yusie.chou@tv4.se och jag ringde till Tv4 för att kolla om det fanns någon som existerade hos dom som hade den mailen och det fanns det INTE !!!

så var på eran vakt alla som skriver i detta forum!!!

Kan finnas tillgänglig på msn !
Adress: p_dtr99@hotmail.com

Mvh Johan

Croft reseutbildning
när jag talade med dom på croft vid jul så sa han jag talade med att dom bara skulle ta in 10 st olika uppgifter över allt skumt

Croft reseutbildning
nu på fredag blir det ju bekräftat om dom har bokat hotellet eller inte.
Om det är så att dom inte har det tycker jag att ALLA ska polisanmäla dom (tror det är en fördel om alla vänder sig till samma polismyndighet)!!!!!

Croft reseutbildning
YuSie Chou på TV4 här, jag FINNS! Men jag är inhoppare som reporter på fyran, så alla har inte koll på att jag finns här. Fråga efter nyhetsreceptionen eller dagchefer nästa gång ni söker nån på fyrans nyheter, eftersom det är många i omlopp och alla har som sagt inte koll på alla.

Jag har gjort ett inslag som kommer gå på tv4 Sthlm ikväll 18.05, möjligen även i tv4 Mitt, dvs Sundsvallsområdet.

Ärendet med Croft Reseutbildning är polisanmält av flera, de är skyldiga DN 58 000 i annonskostnader, förundersökning inledd och åklagare inkopplad.

MVH
YuSie Chou

Croft reseutbildning
Hej!
Jag är intresserad av att komma i kontakt med andra! Eftersom jag också blivit lurad och har betalat in.

MSN: gardienjohan@hotmail.com

Jag kommer att vara inne senare ikväll!

M.V.H Johan

Croft reseutbildning
Hej!

Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg, vet därför inte om detta redan tagits upp.
Försökte första dagen jag fick mitt antagningsbesked att få tag i någon på Croft som kunde ge mig en referens. Fick tag på Felipe Diaz - tror jag - som lovade att ringa upp mig dagen efter eftersom de uppgifterna fanns på ett annat kontor. Ingen ringde.

Två dagar senare fick jag tag på en tjej som sa att de samarbetate med bl. a. Atlasresor.
Det företaget är uppköpt av fritidsresor och är numera nerlagt. Fritidsresor hade för övrigt alldrig hört talas om denna utbildning.

Senast väntar vi på ett mejl med referenser från kursledaren, som hade företagets nummer vidarekopplat till sin mobil.
Faxnummret fungerar inte, telefonsvararen är inte på.

Felipe Diaz har inget bolag registrerat och hans postgironr. står på "Firma Felipe Diaz".
Telefonnummret går enligt Eniro till Proffskonsult AB.

Lite skumt. Ja.

/Anneli

Croft reseutbildning
Jag är ocksa en i mängden av de intagna! Den annons jag läste var publicerad i Bohusläningen.
Det är jävligt irreterande eftersom jag just nu pluggar mina sista dagar i Barcelona och sag fram emot denna utbildning när jag kommer hem! En fet polisanmälan ska han fa! är det pa 08-4010000 de flesta polisanmäler eller?

Croft reseutbildning
Hej!

Jag gick också på bluffen. Och har betalat, tänk vad godtrogen man är! Tänker göra en polisanmälan i morgon. Vill gärna komma i kontakt med likasinnade. Ni kan väl maila mig.

sara_malmling@hotmail.com

Tillbaka
Topp