Croft reseutbildning

Croft reseutbildning
Sista betalningsdagen...(eh.. tisdags blir det va?...)

Känns lustigt att få tillbaka pengarna, har ju egentligen inte sagt till att jag ville "avboka"
(rent teoretiskt alltså=) ) men det känns riktigt gött!

Tobbe

Croft reseutbildning
Tyvärr så vet jag inte så mycket om detta, men jag vet att mna kan ta reda på rätt så mycket om man bara har numret... Så det är väll bara att försöka prata med nån bank eller kassaservice personal och försöka få reda på mer, jag gjorde nåt liknande för några dagar sen...

Croft reseutbildning
Postgiort spärrades någon gång under gårdagen efter att postgirot varit i kontakt med ekobrotts-avdelningen hos polisen. Mer än så vet jag inte..

Croft reseutbildning
hans person nummer är 81xxxx-xxxx enligt folkbokföringen och han är dömd enligt knivlagen den 18:e maj förra året i solna tingsrätt...

Han är chilenare från början och kom till sverige 840329...

Bokningen på Hotell Diplomat är inte förlängd utan borttagen just nu!

på polisen sa dom att ju fler som anmäler desto effektivare!

Lycka till kamrater!

Croft reseutbildning
Hej!

Jag var med i Hallandsposten i en intervju om detta mä resledarutb.
Eftersom jag har betalat in pengarna så ville dom ha med det i tidningen,
som jag hoppas kan hjälpa andra och inte göra samma misstag.
Men jag tyckte ändå att jag kollade upp det innan, tydligen inte :(

Ni som har polisanmält det, hur gick ni tillväga?
Jag ska ringa polisen, men jag vet inte vad jag ska säga elr om jag
ska ta reda på mer innan jag ringer, har aldrig gjort detta innan.
Tacksam för hjälp...

/ Becca

Croft reseutbildning
BECCA! "rosseland"
Jag kommer också från halland och läste om reportaget om dig i Hallandsposten!
jag har också betalt in pengarna till croft! Och jag gjorde en polisanmälan i onsdags. Och jag rekomenderar dig att göra det samma. Ring bara till polisen i sthlm tel 08-4010000 då kommer du till en telefonist då säger du bara vad du vill så blir du kopplad rätt!

Lycka till! maila mig gärna om du vill!
cecilia@arta.se

Mvh Cecilia

Croft reseutbildning
Kollade mitt konto nyss, då såg jag att min betalning till croft hade
blivit spärrad pga att kontot inte kunda ta emot mer kredit.
Jippi!! så nu har ja iaf fårr tillbaka min pengar.
Nu är det bara den rena besvikelsen att jag inte fick den utb. jag ville ha.
Ska ringa tidningen på måndag och berätta...

/ Becca

Croft reseutbildning
hej!

kul att ni fick tillbaka pengarna

själv har jag tröttnat på att diskutera det här med

för mig är det överspelat!!!!!!!!

hej då

Kristoffer

Croft reseutbildning
Vad skönt att du fått pengarna tillbaka.. Själv så får jag nog aldrig se dom pengarna mer.. men men inte så mycket att göra.. // C

Croft reseutbildning
Hej alla stackare som blivit lurade. Jag tror att jag kan vara i samma situation. Jag har ansökt och blivit antagen till en reseledarutbildning som skall gå av stapeln i alperna v. 11. I kurspaketet skall ingå: Två veckor i en ort som heter Kirchberg med helpension, liftkort, flyg tor till Insbruck med transfer och en utbildning som garanterar guidejobb om man inte gör bort sig totalt. Priset för allt detta är 1520:- inkl. moms. Tror ni att jag också kan ligga i farozonen för en bluff?

"En olycka kommer sällan ensammen"

Croft reseutbildning
over: Nej, det verkar ju vara ett riktigt rimligt pris. Kirchberg är riktigt fint med 13 meter fallhöjd. 3 glas vatten per dag kommer att göra dig fit. Guidejobben kommer sedan att ramla in, det finns mänder av folk som behöver guidas runt i djungeln av mindre bra erbjudanden...

(ironi)

Croft reseutbildning
Är så arg och ledsen för detta... Förstår inte varför man måste leka med andras drömmar sådär, blev så glad när jag fick brevet, och så var allt bara en stor bluff!
Så många som är konkurrenter inom den här branschen, och så många som vill bli reseledare...
Så elakt!!
3000 kronor är så mycket pengar för nån som är arbetslös =/ Men en krossad dröm känns mycket jobbigare...
Känns på nåt sätt skönt att veta att det är fler som är i samma situation iallafall, även om det är jobbigt...

//lina

Croft reseutbildning
tja
Jag snackade med polisen för nån dag sedan dom har inte alls lagt ner utredningen. Det handlar om ganska många målsägande och samtliga skall tydligen kontaktas för mer uppgifter och sen skall allt smamanställas och lämnas till åklagaren som fattar beslutet om det går vidare till rättegång.
Det vore ju sjuk om han komm undan med detta men vi får nog räkna med att det kommer ta förbaskat långt tid och hoppet är nog inte ute men när vi får ett svar går knappast att säga.
Blir det rättegång kan jag säga att jag lungt ska gå och se vem den skiten är.

Croft reseutbildning
Polisen ska skicka ut en blankett till alla som anmält som dom får fylla i.
Kontot är spärrat så varken insättning eller uttag är möjligt!
De vet inte i daxläget hur mycket pengar kontot innehåller- om det är tömt eller
om hela summan finns kvar

Croft reseutbildning
Sök till etablerade utbildningar istället...
Den enkla vägen kan tyckas bekväm, men man kommer ingen vart i längden!
Kolla istället på STS, Ving, SCOTT i orsa tex
Har själv gått SCOTT, kanon utbildning, öppnar massor av dörrar :)
LYCKA TILL!!!

Croft reseutbildning
vadå den enkla vägen? det var väl ingen av alla oss som sökte och kom in på "Croft Reseutbildning" som trodde att det skulle vara enkelt?
Jag sökte eftersom det faktiskt var en chans för oss som är under 21 att utbilda oss.
Nu har jag kommit in på STS utbildning i Badgastein i maj och är jätteglad för det, även om det blir svårt att betala 6000 för det när man precis blivit av med 3000 kronor =/
Men det är ju min dröm och självklart ska jag försöka hitta en lösning.

Det här med Croft också, alla företag börjar ju någonstans, om det här hade varit sant kunde det ju varit en jättebra utbildning som precis hade kommit igång eller hur? Ving, STS och Apollos skolor var ju också nya en gång.

Vilken väg till att uppfylla sin dröm är enkel?

Croft reseutbildning
Dom som har anmält sig till STS reseledarutbildning i Bad Gerstein kommer inte att bli besvikna ! den är hur bra som hellst var på den själv innan Julen precis ! Och det var nog kanske bland det jobbigaste jag gjort men det var skoj! synd bara att dom anställde 4 st av 300st som genomförde kursen! För det fanns många på kursen som hade riktigt bra potensial för att bli riktigt bra reseledare !

/Johan

Croft reseutbildning
håller med johan de va de bästa jag gort.
Dom har snart en ny utbildning i Bad Gerstein. Så gå in på sts.se å sök den utbildningen i stället
/Patric

Croft reseutbildning
Killen är i förvar. Man har spärrat alla hans tillgångar så att de som betalat kanske har en chans att få sina pengar tillbaka...

Tillbaka
Topp