custom, custom x eller t6?

ErikRonnblad

Ny medlem
tja! någon som har någon synpunkt om ovanstående modeller? vilken ska man välja? vill åka pipe/park men
även djupsnödrivor-hopp...

Går du också i brädköpartankar? jag letar också efter en ny bräda men burtons barnstickor är för smala för mina fötter...

pipe park

ta en custom...

custom X och T6 e mer för fetare åkning typ freeride och sånt.. men det beror på hur mycket du väger..

och till Ekanboyz---- det finns breda brädor, Baron, Triumph etc

/K

+ att det e lite svårt att raila med en T6.a pgv dess styvhet och oflexibilitet på rails.. detta kan också gäller custom-X i viss mån..

det beror på hur mycket du kör park ju :)

custom, eller custom-X då :)

:)

Tja,
Pipe, hopp och rail är lite olika saker och det passar bättre med en vridstyvare bräda i pipe än i hopp och rail. Om du är inne på någon av de tre brädorna du nämnde (det finns ju mycket andra bra brädmärken) kan nog Custom X vara dem mest allrounda. Men om du kör mest i hopp och rail, och lössnöhopp, och inte så mycket pipe, freeåkning i hög fart eller i gammal hård snö kan den mjukare Custom vara ett bra val. I sådant fall finns det andra Burton-modeller som funkar bra. Ta gärna en titt på andra märken också...

Ride on,

hmm....är nog egentligen en pipe-råtta...och älskar stenhårda brädor! blir nog X

och calle: jag har också ganska stora fötter ju!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp