Custom eller Custom X?

ejik

Ny medlem
Custom eller Custom X?
Jag är en inte allt för erfaren åkare, men tänkte ändå slå till på en lite finare bräda efterssom jag ska hålla till i Chamonix hela nästa vinter. Min fråga är helt enkelt vad skillnaden är mellan Custom och Custom X? Ända anledningen att jag funderar på det är för att X-modellen är så äckligt snygg att jag kan tänka mig att lägga till den extra tusenlappen bara för utseendet..

Custom eller Custom X?
om jag inte minns helt fel så är custom x en (bl.a) något styvare variant av den "vanliga" custom.
har hört saker som att den ska vara kvickare och snärtigare än custom.

hamna på top 10 freestyleboards i transworld snowboarding.

skulle dock hellre gått för en UnInc om jag tvingats välja Burton...

Custom eller Custom X?
Jag har bara petat på custom x på jobbet. Men redan då verkar det lovande. På nått mysko vis. Brädan är lätt och styv. Anatar att det inte är allt för många som testat den då den kostar nästan 7 000kr... Men jag skulle inte tacka nej... Tror dock att du kommer få stora problem i den franska pudersnön...

Custom eller Custom X?
Hörde en liten förklaring på detta.

Custom är en custom, medan custom X är en lättare bräda med mer carbon och dyl i.

Burton har för övrigt släppt en latemodel, det är en custom X som har nästa års teknik i sig, den är gjord styvare, och sen har dom flexat den så mycket i en maskin att den inte tappar nått mer sen. Infinite tror jag tekniken kallas.

Custom eller Custom X?
Jag har åkt på en custom X den här säsongen och jag är grymt nöjd. Den snabb i pisten med hyffsat bra grepp, i parken fungerar den utomordentligt. Jag har även åkt rätt mycket offpist i val d´isere med den. Det är klart att en 2 meters Johan tex, fungerar bättre än den custom X 1.60a som jag har åkt på, i bottenlös puder. Men den klarar sig bra i offpisten också :)

jag tror att skillnaden mellan custom och custom x:en är det som vissa redan har varit inne på att den är annorlunda uppbyggd, vilket ger en styvare bräda. Det är speciellt en ny teknik men olika sorters material lagda åt olika håll under bindningarna för att skapa en styvare bräda. Lite luddig förklaring, jag vet :)

det är även rostfria stålkanter på X:en och det har inte den vanliga.

Custom eller Custom X?
Håller med ejik
CustomX är en av världens snyggaste brädor.

Den är bra också, speciellt i pipe o park.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp