Cykeltransport utan dragkrok???

Corneliuz

Ny medlem
Tänkte jag skulle lasta upp ett gäng cyklar på bilen. Det bästa hade vart ett vanligt cykelställ att sätta fast på dragkroken men dessvärre saknar min bil sådan... Har för mig att jag sett varianter att fästa i bakluckan men alla jag frågar förnekar att en sådan upphängning skulle finnas. Har jag drömt eller finns det nån annan variant om ens bil saknar dragkrok?

Jag har också sett nån variant som man fäster med nån gummipryl i bakluckan så det är du inte ensam om men jag har ingen aning om vart och om man kan få tag på det till just din bilmodell. Har du kollat biltema eller ngn sådan allt-i-allo-för-bilen-firma? Annars finns det speciella cykelfästen om du har takräcke där du får ta av framhjulet på hojjarna och skruva fast framgaffeln i fästet så att cyklarna står på upp på taket.

Takmonteringen går bort eftersom jag har en takbox ivägen men den första länken var ju grym. Nu vet jag att jag inte sett i syne iallafall, så då e det väl bara att sticka runt och leta efter nån billig variant =)
Tack för hjälpen...

Tillbaka
Topp