Dags att återuppta en klassisk OS-gren?

Verkligen! kan man köra puckel i samma stil som på 80 talet så kan man ju lätt köra ballet!!
Liksom puckel...en gren man kör på både tid och stil såååå DUMT!!

de där va fan de roligaste ja sett.. hade en lärare en gång som jag försökte förklara vilken sport jag håller på med för.. han trodde det var sån här balett:S då kände man sej cool=)

J-Rosenqvist sa:
Verkligen! kan man köra puckel i samma stil som på 80 talet så kan man ju lätt köra ballet!!
Liksom puckel...en gren man kör på både tid och stil såååå DUMT!!
menar du att man bara skulle bedöma på vilken tid man kör på ?

J-Rosenqvist sa:
nope! jag menar att man kan skippa tiden helt om det nu är en domar gren.
SPREAD EAGLE!
men meningen är ju att man ska försöka köra så snabbt som möjligt men samtidigt under kontroll. Hade ju blivit totalt mesigare om man inte hade behövt satsat på en bra tid?

ingen tid, mer än en maxtid på hur länge man fick hålla på. Stil och svårighetsgrad till musik (artistic impression). Ski Ballet även kallat Acro, gick i graven då det inte blev en OS sport och de olika skidförbunden och sponsorerna i värden slutade att stötta åkarna. Har hört ryckten om att det är en ny worldcup på gång och VM men vet inte säkert.

Klassiskt..... Jag minns hur jag såg det på OS...
Men framförallt var det en hel del balett på skidfilmer från 70 och 80 talet... Bland annat legenden spelfilmen THE PRICE.... Balett och puckel åkning från slutet av 70 talet.... peace och öva nu på stavvolterna....

Tillbaka
Topp