Dags Att Revolutionera Afterskin

Afterskin är absolut nödvändig för en lyckad skidsemester. Men, afterskin som den ser ut idag är en dinosaurie. Den har sett ut på samma sätt i 40 år och trots att världen förändrats med ny teknik och nya medier, nya och billiga sätt att resa på och nya, spännande resmål för skidentusiasten, står afterskins klocka stilla. Trots att dagens skidåkare är någon helt annan än den som jagade puder på 70, 80 och 90-talet, står afterskin och stampar i samma gamla spår. Det är dags att ta afterskin till 2010-talet och revolutionera denna uråldriga skidåkartradition.

Så, Freeriders, hjälp mig ta afterskin till nästa nivå. Hur ska vi gå tillväga för att göra afterskin fräsch och modern? Hur gör vi denna oumbärliga aktivitet till något nytt och sexigt?

ALLA IDÈER ÄR VÄLKOMNA!

/ Simon

Senast ändrad:
Problemet är att din grundtes är fektig.
SimonPerstorper sa:
Afterskin är absolut nödvändig för en lyckad skidsemester.
Stämmer icke. Det finns flera sätt att undkomma afterski och fortfarande ha en fantastisk skidsemester. Den enklaste är naturligtvis att bara åka skidor hela tiden, då blir det ingen afterski men ändå en perfekt skidsemester.

Om du, trots en felaktig hypotes, vill revolutionera din afterski rekommenderar jag att du börjar tälta och dricka Zubrówka med klar äppeljuice medans du lagar mat på ditt bensinkök. Det är en jädrigt fin kombo. Se till att ha ett schysst liggunderlag dock, att vintertälta på taskiga liggunderlag är riktigt jävligt.

Senast ändrad:
Jag tror likt Vattendroppe att du tänker fel här.

Afterski i den form som finns i framför allt Europa är något som uppskattas av många. Afterski är och skall vara gamla trallvänliga låtar, svettiga overaller och pjäxdans på borden. Har du inte besökt Hinterhagalm vet du inte vad riktigt afterski är :)

Istället för att bygga om afterskin till en blinkande bubbelfyllt fjortis-disco med Justin Blebber kan du väl gå ut senare på kvällen?

Själv gillar jag UCPA-konceptet: Trycka i sig ungefär ett kilo ost tillsammans med ett glas rödvin varvid matkomat tvingar en till sängs i en blandning av total njutning enbart en måltid på mer än 2000 kilokalorier kan ge och plågan av sin gasiga mage som nu är i helt uppror på grund av en ignorerad laktosintolerans.

Annars är backgammon mot Tjeckiska säsongsarbetare tillsammans med hemgjord slivovitz, burek och starkt kaffe i en sunkig källare i Pettneu ett starkt altenativ till Taps/KK/etc.

Ett tredje förslag är en snöbar långt ut i offpisten där ett par iskalla Radler och ett par Bratwursts är top notch.

Senast ändrad:
i) Man går dit 16-17 svettig och lycklig, dricker ett par bärs och skryter om hur fantastiskt livet är innan man går hem och lagar något gott. Ofta hinner man också med att idiotförklara en dansk eller britt som inte förstår sig på vad platsen denna fantastiska dag är menad för.

ii) När det är torkperioder så hasar man sig upp i jeans och tshirt lagom tills när dörren öppnas vid 15 i ett försök till att bota sin depression vilket inte alltid räcker till under grova torkperioder men då har man ju också chansen att ladda om batterierna innan samma dörr öppnas lite senare på aftonen och man ges ytterligare en chans att medicinera sig.

Jag tycker afterskin fungerar skitbra som den är, visst för dyr vid när det är helkasst.

Gå upp tidigt, åk hela dagen, direkt till after skin efter liften stänger, ta ett gäng kalla.

Därefter är du både full & trött om du håller tempot, klockan är runt 21-22 då du staplar hem & däckar.
Vaknar och botar den eventuella minibakfyllan med havregrynsgröt and repeat.

Har inte Folie Douce försökt ta det till en ny modernare nivå med house musik, saxofoner, dansare och sprutande champagne??

Och då är frågan, är det verkligen den utvecklingen vi vill ha?

Lägger min röst på det du kallar dinosaurie-afterski: Svettigt liveband, öl och jägermeister!

En afterski är by default svettig, högljud och barbarisk. Lögnerna om dagens prestationer om stora linjer, gigantiska drop och dubbla raggare över minsta krön ska hagla över borden och det enda som kan överrösta det är när alla ropar "Who the fuck is Alice!"

Det enda som skulle kunna revolutionera min afterski är om Fernetproduktionen skulle upphöra, gud förbjude, för då vet jag inte om jag vill leva längre.

Tillbaka
Topp