Dags att uppdatera mina antika pocket rockets...

w00t

Ny medlem
Jag gillar verkligen mina Salomon pocket rockets men dom är gamla som gatan och håller på att falla i bitar. Dags för nya skidor. Jag har varit ute ur gemet ett tag och är helt lost. Hjälp!

Jag åker mest puder och park så det är där skidan ska fungera bäst. Ibland så blir man ju tvungen att åka i pist så det vore en bonus om den kunde uppföra sig bra i pist också.

Någon som har några heta tips?

Finns verkligen otaliga mängder av såna här trådar...
Vad du söker är alltså en lagom fet twintip med lite allroundegenskaper? Jag tänker hålla mig kortfattat och rekommenderar Völkl Bridge.

Lee-nus sa:
Vad du söker är alltså en lagom fet twintip med lite allroundegenskaper? Jag tänker hålla mig kortfattat och rekommenderar Völkl Bridge.
Finns dock inte så många som vänder sig efter mjuka sådana skidor...

Senast ändrad:
Jarle sa:
Lee-nus sa:
Finns dock inte så många som vänder sig efter mjuka sådana skidor...
vänder sig efter...? utveckla. jag menar bara att jag tycker att det är en schysst skida med bra allroundegenskaper, lagom fet för att åka puder, men inte för fet för parken heller. finns givetvis alternativ, som jag antydde, men jag valde en jag personligen tycker om

Efter vintern var jag ett stort fan av High Society FR 179 och 187. Körde de i park och offpist och de fungerade finfint för mig.

Jag tänkte på din kommentar "Finns verkligen otaliga mängder av såna här trådar...", vilket det inte gör då de flesta blir rådda att köpa ett par styvare skidor för allroundbruk.

w00t verkar ju däremot trivas som fisken i vattnet på sina PR som är väldigt mjuka, det var min mening.

Åter till frågan.

Kika på skidor som har ett mjukare flex men är vridstyva med bredd runt 90-100 i mdjan.
K2 gör ju rätt mjuka skidor t.ex. Salomon också...

Kanske en Scott p4.

Powder Mag's Rat Pick antydde något om att den var en mångsidig skida som kan avsluta en dag i BC med butters i parken.

Medan Freeskiers Magazine skrev något om att den var grym i puder men dålig i pipen...

Jarle sa:
Jag tänkte på din kommentar "Finns verkligen otaliga mängder av såna här trådar...", vilket det inte gör då de flesta blir rådda att köpa ett par styvare skidor för allroundbruk.

w00t verkar ju däremot trivas som fisken i vattnet på sina PR som är väldigt mjuka, det var min mening.

Åter till frågan.

Kika på skidor som har ett mjukare flex men är vridstyva med bredd runt 90-100 i mdjan.
K2 gör ju rätt mjuka skidor t.ex. Salomon också...
okej, jag missförstod dig då. och visst, du har ju rätt i att bridge antagligen är för styv i så fall. måste ha missat att w00t uppenbarligen trivs med mjuka lagg som PR.

@w00t: hur lång och tung är du förresten?

Tack för alla svar!

Priset är det inte så noga med. Midjemåttet.. well.. så länge dom fungerar i puder är jag nöjd.

Jag är 180 och väger 75kg. När jag dundrar på i full fart i pist blir mina pocket rocket förvisso sladdriga.. och det är ju lite trist

Jag tippsar om Dynastar Big Trouble.. Funkar överallt! Bra flyt i puder, men inte för mjuk för pisten.. :)

Senast ändrad:
Line Sir fransins Bacon kanske, finns ju skit mycket att välja på med dom kriterierna :)

¤frnt MSP kan vara ngt som uppfyller dina kriterier. 92 i midjad twintip som är deras do it all skida.
Har sj aldrig åkt den och det enda jag vet om 4frnt är att designad är bomber!

tänkte låna den här tråden o se om man kan få lite sjysst information/tips, iom att den verkar död och förlegad.

det är så att jag är sugen på att köpa mig ett par bredare lagg som komplement till mina parkskidor. efter en säsong i Ischgl förra vintern så fick jag upp ögonen för offpist på riktigt. va nära på att köpa mig ett par lagg på slutrean men fegade ur då ja levde på sparkapital.

nå, jag har spanat lite på K2 Seth Vicious 06/07 och 4FRNT MSP 06/07 (som båda nämns i den här tråden).
jag är inte så inne på den tekniska biten men vill nog ha mig ett par mjukare lagg då jag inte är en så aggressiv åkare. jag hikar inte mkt än, men kanske blir mer i framtiden.

tacksam för alla svar.

ps. tänkte mig väl en prisintervall på 2k-5k (begagnat eller nytt spelar ingen roll).

Senast ändrad:
Elan the Zenmaster kanske kan vara något för dig, runt 4k nya. Jag tyckte dom var rätt mjuka i flexxet. 90mm midja. Ska man köra i parken är det ändå lite jobbigt med mer än 90mm i midja, blir lite väl mkt skida o rotera runt. Men man måste alltid välja vad man prioriterar, allt går inte o få i samma skida.

fiskfan sa:
tänkte låna den här tråden o se om man kan få lite sjysst information/tips, iom att den verkar död och förlegad.

det är så att jag är sugen på att köpa mig ett par bredare lagg som komplement till mina parkskidor. efter en säsong i Ischgl förra vintern så fick jag upp ögonen för offpist på riktigt. va nära på att köpa mig ett par lagg på slutrean men fegade ur då ja levde på sparkapital.

nå, jag har spanat lite på K2 Seth Vicious 06/07 och 4FRNT MSP 06/07 (som båda nämns i den här tråden).
jag är inte så inne på den tekniska biten men vill nog ha mig ett par mjukare lagg då jag inte är en så aggressiv åkare. jag hikar inte mkt än, men kanske blir mer i framtiden.

tacksam för alla svar.

ps. tänkte mig väl en prisintervall på 2k-5k (begagnat eller nytt spelar ingen roll).
Kolla in goodha 191 i mjukt flex eller den nya puderplankan. Billiga som attan... Finns lite læsning på førstasidan också. Snacka med utter, han kør før dem...

Tillbaka
Topp