Dags för ny bräda.

Magnus_22

Ny medlem
Dags för ny bräda.
Tjena

Jag är på gång och ska införskaffa ny bräda och har lite svårt att bestämma mig. Tänkte höra om någon har lite input.

Kort om mig:

37 år,80 kg, 180 cm, boots stl 42.

Åkt bräda senaste 20 åren, gjort säsong, men åker nu 1-2 veckor om året. Ser mig mig själv som en ganska duktig åkare. Spenderar mest tid i pisten, men älskar lössnö om tillfälle ges.

Väljer idag mellan Salomon Assassin (finns bra erbjudande här: https://www.stadium.se/sport/snowboard/snowboards/254399103/salomon.assassin.160-cm-wide )

Eller Nitro mountain, https://www.standtall.se/varumarken...nowboardpaket-mountain-160-team-camo-x-vssl-l

Eller om någon har någon annats spännande förslag!

/Magnus

Dags för ny bräda.
Kul med ny bräda. Vad har du åkt på innan?
Åker du park eller switch mycket så funkar nog Salomon bra men att annars hade jag hoppat den och kollat på en direktionell bräda som Nitron du länkade till.
Några bra alternativ
Nitro Squash
Burton Deep Thinker
Burton Flight Ateandant
Burton Skeleton Key
Salomon Super 8
Salomon Mans Board
Jones Flagship
Jones Hovercraft
Gnu Mullair
Lib-Tech E.Jack
Yes Pick Your Line

Dags för ny bräda.
Du är för gammal för haschplanka!

Helt ärligt håller jag med föregående talare. Satsa på en direktionell bräda om du inte åker park. Men visst assasin fungerar till allt.

Dags för ny bräda.
Tack för era svar. Jag åker idag på en Ride Antic 160 cm. Har tittat på en del av brädorna du nämner Unsuspected, framförall Gnu brädan, men den är inte helt enkel att få tag på i Sverige.

Som det ser ut just nu väljer jag mellan en Nitro Mountain med deras team-bindning eller en Nitro SMP med en team-bindning.

Man blir aldrig för gammal för att åka bräda!

/Magnus

Dags för ny bräda.
Även om man åker pist kan en twin vara att föredra. Gillar man att åka på ett lekfullt sätt med butters, side hits och en del switch så tycker jag att det är roligare med en twin. Det går dessutom bra att köra snabbt och carva med en sjysst twin bräda. Om man däremot föredrar att bara åka om kring och carva och köra slalom i pisten samt åker en del puder och vill ha extra flyt så kan en direktionell vara att föredra enligt mig.

Jag skulle köpa en GNU Riders choice som är en rolig all mountain bräda som funkar till det mesta. Kan även slå ett slag för Capita DOA som är väldigt prisvärd.

Tillbaka
Topp