Dags för nya pjäxor...

Dags för nya pjäxor...
Ja dynafits hoji är en game changer i turpjux som ska åkas ordentligt med!! Så simpel att använda och så grymt stabil.

Sedan att dem släppte tigard som komplement till dem som vill tura och köra lite race lagg ibland är ju 👍👍

Dags för nya pjäxor...
Morsning!

Tigard 130, passar den på foten. Köp! Det är smått otroliga prestanda den visar upp. 70 graders gåläge som aktiveras i ETT moment. Tar 1 sekund att byta mellan fullt knäppt till bevänt gåläge. Nedför då? Nu snackar vi den bästa prestanda som jag känt i kategorin hybridpjäxa. Jag åkt i Lupo carbon och Cochise och denna är bättre🤯

Nu till Sulan, det är grip walk men. Nu funderar jag på om det går att byta grip walk till DIN-norm. Ex, jag har DIN-sulor till mina Dalbello Carbon. Har ej provat men ska spana hur hålbild, tjocklek mm stämmer. Ev kan du modda pjäxan med ex Dalbellos DIN-sula som säljs som tillbehör. Kommer måtta och mäta höjder tå/häl mot mina Mach 1:or. Återkommer.
Hur är passformen på Tigard? Ska vara väl tilltagen? Själv sugen men rädd att det inte funkar. Lupo funkar men cochise har för mycket volym i ankel och näsa för mig Hur jämför du dem, när du har erfarenhet av dem alla?

Dags för nya pjäxor...
Hur är passformen på Tigard? Ska vara väl tilltagen? Själv sugen men rädd att det inte funkar. Lupo funkar men cochise har för mycket volym i ankel och näsa för mig Hur jämför du dem, när du har erfarenhet av dem alla?
Tigard är tight och bra över hälen, upplever inte att jag har för mycket luft ovan ankeln. Var nog ett större problem att gå till passform på Lupon. Däremot är den rätt bred i lästen vilken Lupon inte var. Det gillade jag med Lupon. I Tigard kör med en liten krympsula och formgjuten ullsula. Var lite orolig över bredden på lästen men blev bra, lider inte av den breda lästen när den är knäppt. Volymen minskar fint när den knäpps, även lästens bredd vad jag känner. Inget fladder och inget punkttryck. Måste några fler skiddagar innan jag vet med 100%

Dags för nya pjäxor...
Väcker liv här igen. Nån som testat Dalbello Cabrio istället? De verkar ha lite annan forward lean, iaf på papperet

Dags för nya pjäxor...
Nej tyvärr. Men den butiken som säljer Elan, 2117 kan lätt ta hem de för det är samma agentur.
Sen blev ju allt mer komplicerat nu när Dalbello har annan forward lean i nya Cabrio free. Jag hade avfärdat Lupo pga det och då fanns ju bara Roxa kvar. Men nu med Cabrio är forward lean mer rimlig. Det är rätt stor skillnad i vikt och anledningen till att jag byter från gamla MTN Lab är ju att jag vill kunna köra på riktiga alpinsulor i gamla race-lagg. Utifrån den användningen är ju förstås polyretanet i Cabrio kanske att föredra framför grilamiden i Roxa. Samtidigt har jag ju gillat känslan i grilamiden i mina MTN. Risken finns att jag kommer uppleva Cabrio som för tung och klumpig. Jag är ju inte riktigt normal då jag gillar mjuka och nätta pjäxor

Tillbaka
Topp