Dags för nya skidor!

Bjorn-Lund

Medlem
Dags för nya skidor!
Nu är de daga för nya skidor som ja ska ha telisbindning på. Köpte ett par förra året inprincip bara för att komma åt bindningen rottefella freeride.
Dom skidorna är ett par, ja ja kan inte stava till de ”keenish” rockstar. ( orkar inte gå ut o kolla )
Dom är mjuka men stabila men på tog för långa för mig tror jag.
Jag är 179cm lång, men skidorna är 189. Börja fram och bak så inte fullt så långa i verkligheten.

Detta skulle ha varit en snabb fråga här ( gick sådär )
Jag har åkt ”alpint” innan men mest park och offpist och alltid åkt twintip och har då velat ha en skida som är 175-180 som sagt jag är 179. Och velat ha lite bredare ganska mjuka med mycket fler men ändå stabila. Har älskat dessa skidor inom dom ramarna när de gällt alpint.

Okej nu kommer frågan!!
Kan ja tänka på samma sätt när de häller val av telemarkskidor?

Dags för nya skidor!
Varför inte? Det är väl onödigt att ändra allt på en gång? Det låter som en bra början att skaffa något som du hade kunnat tänka dig som alpinskida. Om du har några alpinskidor kvar så är ju ett alternativ att montera telisbindningarna på dem.

Senast ändrad:
Dags för nya skidor!
jwunsche sa:
Varför inte? Det är väl onödigt att ändra allt på en gång? Det låter som en bra början att skaffa något som du hade kunnat tänka dig som alpinskida. Om du har några alpinskidor kvar så är ju ett alternativ att montera telisbindningarna på dem.
Har ett par K2 extreme som jag är sugen på att göra just de, men åker fortfarande lite alpint, så vill ha kvar dom för de. Derför ja tänkte köpa nya istället

Dags för nya skidor!

@Bjorn-Lund Låter klokt varför ge upp en sport för att man börjar med en annan. Själv har jag till slut landat i Meidjo-bindningar med alpin häldel: Telemark och åkning med fast häl på samma skidor och med samma pjäxor. Skönt när man börjar bli trött i benen, men ärligt talat så blir det inte många åk med hälen låst.

Tillbaka
Topp