Citruz
Ny medlem
Dags för nya skidor!
Right, nu när sommaren snart är slut så finns det nog bara en sak i huvudet av de flesta människor som hänger på freeride - SKIDOOOR!
Ni är inte ensamma!
Jag, som nog många andra, har tänkt införskaffa mig ett par nya skidor till vintern men då kvarstår ju den jobbigaste frågan av dem alla: Vilka skidor ska jag köpa?!
Här är mallen som de flesta vill se för att kunna hjälpa mig med mitt skidval.
- Nuvarande skidor: Rossignol Scratch Pro BC -07
- Vikt: 65kg
- Längd: 180cm
- Åkstil: Park/Pist/Offpist - Mestadels parkåkning.
- Erfarenhet: Ca 12 år åkning varav de 3 senaste har varit mest inriktade på parkåkning.
De nya skidorna ska jag ha för parkåkning men inga rails, dem sparar jag till mina gamla Scratch för att inte förstöra de nya skidorna på första säsongen.
Skidorna behöver inte vara de absolut nyaste och häftigaste, 1-2 år gamla skidor funkar också, bara de är bra så!
Priset som jag är beredd att betala är upp till 5-6 tusen kr, men att gå över den gränsen är ingen omöjlighet.
Shoot!
Ni är inte ensamma!
Jag, som nog många andra, har tänkt införskaffa mig ett par nya skidor till vintern men då kvarstår ju den jobbigaste frågan av dem alla: Vilka skidor ska jag köpa?!
Här är mallen som de flesta vill se för att kunna hjälpa mig med mitt skidval.
- Nuvarande skidor: Rossignol Scratch Pro BC -07
- Vikt: 65kg
- Längd: 180cm
- Åkstil: Park/Pist/Offpist - Mestadels parkåkning.
- Erfarenhet: Ca 12 år åkning varav de 3 senaste har varit mest inriktade på parkåkning.
De nya skidorna ska jag ha för parkåkning men inga rails, dem sparar jag till mina gamla Scratch för att inte förstöra de nya skidorna på första säsongen.
Skidorna behöver inte vara de absolut nyaste och häftigaste, 1-2 år gamla skidor funkar också, bara de är bra så!
Priset som jag är beredd att betala är upp till 5-6 tusen kr, men att gå över den gränsen är ingen omöjlighet.
Shoot!