Dags för Twintip, vilket par ska jag köpa?

vLund

Ny medlem
Valet står mellan dessa par:
Rossignol Scratch FS
K2 Public Enemy
K2 Fujative

Vill ha en skida som funkar bra både i pisten och i parken. Vilken av dessa anser ni passar bäst isf?
Jag vill att ni tar hänsyn till pris och egenskaper :)

Själv är jag 184cm och väger 75kg.

Jag är föresten ganska ny i parken och vill därför inte att skidan ska vara alltför avancerad och svår :)

Tack på förhand! =D

Har hört från en kompis och några andra att Scratchen är ganska så avancerad. Eller är den inte det? Vad tycker ni?

Om jag hittat ett par PE 179cm med bindningar, helt nya, från en kompis för 3500kr, tycker ni att jag ska slå till på dem då? =D

Vilken skida är bäst utav K2 public Enemy och Scott P3 då? =P
För och nackdelar snälla :)

Fan att det skulle vara såhär svårt att välja skida =P

p3 e bäst.. men varför inte en lättare nybörjar skida?

kanske e bäst att säga att det som uttrycks i forumet är högst personliga åsikter alla skidor som nämts är bra skidor ( sen vet vi ju att K2 är bäst så är det ju bara :D ) Men ett klassiskt råd brukar vara att försöka testa skidorna nu är det ju inte direkt högsäsong för skidtestar dagar men på vissa orter kan man hyra de olika skidorna i någon timme och kolla hur de är.
Men som sagt de är alla bra skidor och du bör inte bli besviken oavsett vilken skida du köper...

Att dubbelposta är dålig stil. Varför inte hålla diskussionen i en av dina två trådar?

"Om jag hittat ett par PE 179cm med bindningar, helt nya, från en kompis för 3500kr, tycker ni att jag ska slå till på dem då? =D"

Tycker inte du ska slå till...

Först, kolla upp vad det är för bindningar på skidorna, vill du inte köpa dom av din kompis så kan du ju alltid köpa från conrad http://www.sport-conrad.de då ett par K2 PE med Marker 12 free bindningar (rekomenderas dock inte) + frakt kostar 3700 ..

köpte pe för 3500 på stadium igår
Kanonskidor
Fujativen är för mjuka
scratch har jag bara testat bc

jag tycker att du ska ta scratchen för dom e så otroligt sköna till allround men främst i parken men dom funkar till allt..köp scratch..

ja det är dom .. marker är skit.. 5 polare te mej hade marker och dom gick sönder

Om du aldrig förr har haft ett par twintip känner du nog ingen större skillnad. det är i alla fall min åsikt. Salomon s910 ti har jag haft ett tag å dom har aldrig krånglat eller fungerat dåligt på något sett.

Ludkan.... kör på PE...grymare allround får du leta efter.. har själv sånna. Har ananrs provat 1080 samt madtrix mojo. Men PE slår skiten hur dom. Ta längsta skidan absolut så du får lite mer flyt när du kör offpiste.

K2 Public Enemy, 179 cm helt klart! Funkar överallt, tuffar på i pisten som ett ånglok, flyter helt ok i offpist och är sjukt stabila i luften! Helt klart den bästa skida jag kört på!

Alltså fan vad svårt =P. tycker ni att jag ska köpa i år alltså och köra sista veckan med nya skidor äller att vänta tills nästa år med och köps? =/

Om du nu vill ha K2 köp nästa års modeler mycke snyggare fast det är ju coolare med armada :D

tycker verkligen att du ska slå till på ett par k2 pe. ruggit sköna överallt, fast passa dig för marker 12 free, min näsa är fortfarande riktigt sne sen mina m12 löstes ut på tok förenkelt,
jag hade solomon 912 på mina förra lagg och dom funka kalas, kör på dom istället, och beställ ifrån conrad så får du ett nice pris också :)

Det är ju betydligt bättre ekonomiskt sett att köpa skidor i slutet av säsongen.... Dock är det ju alltid roligt att ha åretsgrafik men oftast så brukar det vara samma skida som fjolårets.(Jag skriver oftast men tex så är 07s Dynastar twins bättre än 06an). Bra deals på sportconrad.de nu är Atomic Triplets Urban för 200€(tre skidor...) samt Rossignol Scratch FS för 249€. Sen lär det finnas bra affärer att göra på din lokala butik alternativt hos Alpint, Alpingaraget eller på ngn skidort. Jag ser ingen anldning att köpa en "nybörjarskida" då man snabbt växer ifrån skidan utvecklingsmässigt.
Lycka till med skidköpet.
(jag hade försökt skippa Fjujativen om du ska åka något annat än Park/mjuksnö då är PEn en betydligt bättre allroundskida)

om du vill lära dig snurra och så ska du ju köpa fujative, annars PE de är bäst i pist har jag för mig

mad_trix/mojo 80 är bäst i pist...fast de fanns ju inte med i funderingarna...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp