Dakine Micro Lock, kan inte ändra kombination.

mamarkus

Ny medlem
Jag skaffade mig ett skidlås. Ett Dakine Micro Lock. Det är nog det sämsta jag någonsin hållt i min hand.
Jag kanske är dum men jag lyckas verkligen inte ändra kombination från 000. Följer beskrivingen men fungerar inte.
Det står att man ska hålla inne en knapp samtidigt som man trycker ner vajern som man gör när man ska låsa. Sedan ska man snurra in sin kombination och sedan ta ur vajern igen. Men inget ändras!
Är ju ganska meningslöst att ha ett lås inställt på den första kombinationen alla provar.

Jag har blivit så fruktansvärt frustrerad emellanåt. Har säkert suttit en timme sammanlagt och försökt.

Någon som har ett liknande lås och vet hur man gör? Är det något fel i beskrivningen? Gör jag något uppenbart fel?

Mvh

Om du har ett liknande som jag har (vilket jag tror) så ska du inte trycka in kabeländen i själva låshålet utan trycka in låsknappen och trycka ner kabeländen i det hålet den sticker ut ur. Sen kan du ratta in den koden du vill ha och så är det bara att trycka in låsknappen och dra ut kabeln igen. Lycka till!

Lyckas inte, tyvärr.
Däremot har jag upptäckt att det var löjligt lätt att öppna låset utan att ha slagit in rätt kombination. Rena skräpet!
Ska försöka få det bytt i affären.

Tillbaka
Topp