dakine ryggsäckar inköpsställen!?

• Trådstartare Trådstartare MrLayer
  • Start datum Start datum
M

MrLayer

Guest
Har läst en hel del här i forumet om ryggsäckar och det verkar som om dakine är ett bra val. Men kan inte bestämma mig för vilken av Ridge, heli pack eller heli pro jag borde köpa. Viktigast för mig är komfort, hänga på skidor ej nödvändigt med bräda, fack för spade, och om det nu är bra (för det verkar aningen bekvämt att slippa ta av sig ryggan hela tiden) en behållare med vattenslang (vete fasiken vad det heter =) men ni fattar nog vad jag menar.

Jag har vart inne på sportconrad, mkt billigt, men de verkar inte ha några dakine ryggar där, vart är dessa billigast?

/Niclas

stadium hade dem förra säsongen, kan ju gå in å prova dem där innan du köper på nått billigare ställe. skistore.se har dem också.

hehe, jaja, den finns på skistore.se, hitta den nya tactic där, kan få den med Flowlock Reservoir 2L för 1050. Är det värt att lägga så pass mycket pengar på en rygga?

Vad tycker ni förresten om vattensystem i ryggan? är det bra, eller bara problem, bättre med en vanlig flaska?

/N

Helt klart värt att betala mer för att få en vettig ryggsäck om man har tänkt sig att ha med den när man åker en hel dag.. Kör med heli pro II just nu själv, känner int e alls av den när jag åker mer än när man sitter i liften.. DaKine ryggsäckarna e klockrena, sitter som gjutet.. Smakar det så kostar det som det så fint heter, skulle inte byta ut min mot en billigare modell.. Fördelen med att ha vattensystem i ryggsäcken e att du inte behöver stanna och plocka av dig ryggsäcken om du ska dricka, bara svinga fram slangen och surpla.. Vet dock inte hur det funkar, inte provat något sådant system för Dakine..

Dakines Hydrator fungerar super. Som Henrik nämnde här ovan så är det betydligt mkt bekvämare än att ta fram flaskan varje gång. Har heller aldrig haft problem med att vätskan fryser eller dyligt då både slangen och blåsan är isolerad. Även "fickan" i axelremmen (där slangen ligger) är isolerad på Dakines säckar.
Heli pack är perfekt för den som inte har så mkt prylar med sig. dags säck. 11 liter så den är väldigt smidig. Men packar man mer och vill ha lite mer space så är heli Pro large att rekomendera (20L). Ridge är ju större på 31 liter. där har du fördelaen att du kan komma åt dina saker i säcken genom "rygg facket". Enkelt om man vill komma å det som ligger i botten utan att riva upp allt annat.

lycka till men kolla på www.dakine.com så kan du läsa om alla modeller.

Senast ändrad:
Adams Sport Göteborg kommer att ha massa av modeller av Da Kine, under hela vintern!
Har dom inte den modellen du söker så beställs den för dig!
Stick dit och testa!

nja, jag funderar nog mest på en DaKine tactic just nu, behöver en lite större ryggsäck. Jag tror inte heller att det lär vara några problem med storleken för min del, är ju 192 lång så... Men tack för hjälpen alla, ska in till adams nu om några veckor när de fått in lite mer av vinterns sortiment.

/N

Finns heli-pro på andra ställen i stockholm än aplingaraget?

Räcker den lilla varianten eller ska man ha den större? Är den större mycket otympligare?

Senast ändrad:
djungel-Jim sa:
Finns heli-pro på andra ställen i stockholm än aplingaraget?

Räcker den lilla varianten eller ska man ha den större? Är den större mycket otympligare?
Jag har båda modellerna (heli pro, heli pack), som jag varierar lite efter behov. Den stora nackdelen med heli pack är att det inte finns "hällor" för att fästa spadhandtaget på utsidan av väskan utan man måset ha den innuti, själv blev jag så less på detta så att jag sydde dit egna hållare. Den är ju däremot jäkligt smidig och du har den utan problem på dig i sittliften, så ska man åka liftnära och inte ska ha med sig så mycket så skulle jag satsa på den.

Tillbaka
Topp