Har nu fått min Sequencerygga o det finns inget "fack" på axelbandet.
Jag hade inte detta på min gamla rygga heller (Vertex), men det funkade bra ändå.
Om man blåser tillbaka vattnet & lägger munstycket i tex en bröstficka fryser det sällan.
Jag har ännu inte testat Sequenceryggan på berget men testade här hemma.
I "fotoväskan" får man lätt plats med systemkameran & batt.grepp med teleobjektivet på.
Ytterliggare några gluggar får plats & en mindre DV-kamera får plats med lite "möblering".
"Fotoväskan" kan även tas loss, så det är två väskor i en, det är riktigt bra.
På framsidan av ryggan finns det ett spadfack med dräneringsfack med gott om plats.
Eftersom det inte finns något speciellt fack för vattentanken la jag den under spaden.
Drog sedan upp slangen igenom dragkedjan o fram över axelremmen, funkar kanon.
På ena sidan av ryggan spännde ja fast spadskaftet & sonden, det finns gott om remmar.
Det finns även fack inne i ryggan för sond o skaft men passade dåligt i längd tyvärr.
På andra sidan ryggan spände ja fast mina Trekkers där kan man även ha kamerastativet.
Det finns även en stor toppmatad ficka där en matlåda & lite annat får plats.
Är man lite uppfinningsrik kan man få ner någon x-tra tröja + annat i huvudfacket.
Å som vanligt på alla DaKineryggor finns det ett diagonalt bärsystem för skidor.
Något som är ett stort + är att man öppnar upp i ryggen för att komma åt kameran/DV,n.
Då slipper man få ryggan full med snö & det är inte lika lätt att bli bestulen.
Jag hoppas detta är den ultimata skid/fotoryggsäcken, i vår vet ja förmodligen det.
Oj, det blev visst en roman.
// Kricke