Dalbello Virus Tour id, flextunga

pedernutti

Ny medlem
Hej!

Har läst någonstans att det ska gå att byta flextungan på mina virus tour. Problemet jag har är att dom är för styva framåt när jag turar med dom. Eftersom den har så fruktansvärt dålig rörlighet framåt blir problemet när jag går vars det är brantare att jag tappar fästet på stighudarna. Jag är också tvungen att hålla på och ändra läge på hälhöjaren överdrivet mycket.

Gåläget på pjäxan är ju superbra när man går vars det inte är så brant, typ anmarsch, men man har ju inte så jättemycket nytta av superb rörighet bakåt när man går uppåt, speciellt inte när rörligheten framåt är typ 0.
Jag har 1:a spännet i lösaste, 2:a spännet på lösaste och översta spännet är inte fast alls. Har provat med pjäxan helt öppen, men då håller jag på att tappa skidan för att innerskon hålls inte inne i skalet.

Någon som vet om och vars man kan beställa en mjukare flextunga? Eller någon som har nå tips på hur man kan modifiera den så att dom blir mjukare?

Går det inte vika fram tungan och sedan spänna spännena under tungan så att innerskon hålls kvar i skalet?

Kan du inte modda pjäxan så du kan ta bort tungan helt medans du knatar? Borde förbättra rörelsen jättemycket. Kolla på dynafit TLT5 för inspiration.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp