dalbello!

ShredTed

Ny medlem
dalbello!
detta måste diskuteras!
Dessa pjäxor verkar vara revolutionerande. provade några förra året men köpte aldrig. provade även salomons mycket häftiga freeride pjäxa men den var enligt mig mycket sämre!
spänne snett över mitten gör att hälen sitter perfekt och du får en stabil pjäxa som samtidigt dämpar och med grym flex. bra för hälarna och benhinnorna.
vilka är deras mest ultimata big mountain pjäxa/freeride pjäxa? är det "freeski"- surge pjäxan, eller är det "ski boots" "top performance" - krypton pro & I.D?
Verkar härligt, någon med erfarenhet från backarna eller någon med insikt om vilken man ska satsa på om man vill ha den ultimata freeride pjäxan för avancerad åkning + trötta benhinnor och hälar?
http://www.dalbello.it/

dalbello!
grymtgrymtgrymt. varför ligger "surge" bland freeski boots och krypton bland "vanliga skiboots"? man får ju en rätt stark känsla av att krypton ska vara den bästa av dessa två, men man vill gärna ha en renodlad bergspjäxa som inte är allt för hård och lik de alpina. lite svårt att utläsa på hemsidan hur skillnaden är mellan dessa på dom punkterna..

dalbello!
Har ett par Krypton Pro av 08/09 års modell. Har byggt / laborerat lite med pjäxan under hösten nu för att se hur det känns. Bytte "tunga" till de styva som medföljer då jag väger en hel del. Sedan vart det att byta bottensulan till det mjuka "dämpade" sulorna, man märker en enorm skillnad innan man ens åkt, då original-sulan är som hårdpapp, som du inte kan böja.

Sedan kan du ju laborera med lutning osv med risers, dock ska jag först pröva den som sitter i nu.

I.D tror jag bara säljs i USA, aldrig sett dessa i Sverige.

Fick aldrig tillfälle att åka dessa då jag köpte dem sent (Men billigt)

Tillbaka
Topp