Dålig dag i backen, Nåt positivt minne.

minimek

Ny medlem
Tänkte vi alla har säkert haft en dag i backen då det mesta inte varit så bra, men ändå upplevt nåt lite guldkorn som gjorde att man kom ihåg dagen med nåt positivt i minnet.

Kan vara roligt att samla allt och dela med oss av våra "minnen".

Mitt är när jag skulle ut och åka lite kvällsåkning i Vitbergsbacken här i Skellefteå. For ut helt ensam för ingen hade tid att följa med. Hade ett så grymt begär av att åka av mig lite. Hela backen var inte öppnad upptäckte jag när jag kom dit, men tänkte har man kommit hit är det lika bra att åka. Backen var inte så bra pistade och det började regna. Kämpade på och åkte vidare. På det stora hela var kvällen inte så lyckade.

Gick till bilen och tänkte, va grymt det har regnat hela tiden och mitt nya Snowboardställ har hållit mig torr och varm hela kvällen, Nice :) Alltid bra att veta att det kommer att funka bra många säsonger.

Har haft en dålig dag, finns ingen backe där jag bor, men det snöa och vi vann med 4-1på fotbollsmatchen.

Jag bröt handleden när jag var tio år men jag grät inte, det tyckte jag var tufft.

Senast ändrad:
hade ramlat i backen rejält och fått värsta fläskläppen, sen när vi skulle åka så såg jag i bilspegeln att det faktist såg rätt coolt ut. ;)

Jag körde backflip på en ganska liten rail kick, då tog skidspetsarna i och jag satte ner tummen i snön så ledbandet gick av på 2 ställen. Det tycker jag var en ganska bra grej för när jag vaknade upp efter opperationen tänkte jag; nu har jag lärt mig att man inte ska göra backflips på railkickar.

Abredal sa:
Jag körde backflip på en ganska liten rail kick, då tog skidspetsarna i och jag satte ner tummen i snön så ledbandet gick av på 2 ställen. Det tycker jag var en ganska bra grej för när jag vaknade upp efter opperationen tänkte jag; nu har jag lärt mig att man inte ska göra backflips på railkickar.
Nej, gör frontflips istället.

OWester sa:
hade ramlat i backen rejält och fått värsta fläskläppen, sen när vi skulle åka så såg jag i bilspegeln att det faktist såg rätt coolt ut. ;)
Det är inte coolt med fläskläppar. Tro inte att du är gangsta om du har det. Ser inte ut som du varit i fight. Jag skulle inte se ut så ivartfall för jag är bruce lee?

Hade en riktig pissdag i Hemsedal för några år sedan med underkylt regn. Det som räddade min dag var syrrans vurpa på en fullsatt matservering. Med brickan i hand snubblade hon på det såphala golvet och kastade matbrickan fem meter upp i liften varpå mat flög över hela rummet. Det tyckte jag var roligt. Skadeglädje är alltid roligt.

Det enda man behöver veta är att

"En dålig dag på berget alltid är bättre än en bra dag på kontoret"

/R

Jag kan ju berätta om en dag för ett par år sedan då vi var ute för att köra räcken, dagen hade varit skit vi hade blivit bortkörda från nästan alla ställen innan vi ens kommit dit. Vi hade börjat tappa tålamodet och kom till ett egentligen helt okörbart räcke på ca 20 meter med en buske som stack ut i mitten. Men utav någon anledning så bestämde jag mig iallafall för att testa räcket och försöka hoppa av innan busken.
Och det slutade med att jag tappade kontrollen efter att jag hoppat av och försökte bromsa i trappen men fick såklart inget grepp och flög in i sista stolpen på räcket och knäckte brädan!
Precis efter var man ju lite vresig för att man förstört brädan och allt, men nu i efterhand är det ju ett riktigt kul minne, haha.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp