Dålig på skidor = fula kläder?

tittti540

Ny medlem
Hade en liten diskussion med en "mindre bra" skidåkare som var orolig inför vintern. eftersom han var "dålig" och "bara" drog 3 och 5 kunde han inte köpa fulltilt pjäxor, dragon gogglar OCH line skidor utan han skulle nöja sej med det han hade sa han,
eftersom han trodde att alla skulle hejta på honom om han var dålig och hade bra grejer.
vet även många andra som tror/tycker som honom (te här på forumet)

är de så tycker ni, att är man dålig på skidor ska man ha fula grejer?
varför?

//Titti

Gah de e sick !. vadå om man nu köper cleana grejjer o sånt så köper man väl de för man tkr det är snyggt. inget annat. o förresten så utveckar man sin åkning hela tiden. så en gång i tiden kommer han nog oxå bli bra :)

Kan ju inte vara så att man måste ha gaper kläder och overall i 1000 färger för att man har åkt i 1 år. Jag tkr att om man har pengar man VILL lägga ner på sådant så får man det

jag kan tipsa om att köpa begagnat och att byta. Har inte spenderat med än typ 1000 spänn på mina skidkläder, har en Saga jacka, Jiberish hood XXL och ett par bruna byxor, random.

Tycker helt klart att om någon vill spendera mycke pengar på skidkläder så ska man göra de även fast man är bra/dålig!

Sen så tycker ja (tyvär(?)) att om någon åker runt i snygga kläder så förväntar jag mig att han är duktigt, OCh att om en steezy kille åker i kläder som ja diggar så blir han genast så sjuukt mycke cleanare! Sen om dom kläder sig konstigt och ful(enligt mig)så tycker ja han är cool som vågar klä sig som han själv tycker är snyggt, men faktiskt så kommer jag nog inte tycka han åker lika snyggt när han klär sig fult.

men nu säger ja inte att de är nått fel att inte lägga ner pengar på sin outfit så man har snygga kläder i backen. Utan alla ska åka i de dom själv trivs i o tycker är snyggt!

pez

skit samma:P jag köpte rätt dyra grejer fast att jag började på skidor förra året;) fast man kanske inte ska köpa dom bästa skidorna för 7000

Det handlar så klart om man tycker det är kul eller värt att lägga pengarna på de.Tänk er in en Noob som vill spendera massa tid i backen under vinter säsongen, det är klart han vill köpa något nice att stå i.

Orka bry sig vad någon annan köper. Då tror jag det börjar handla mer om avundsjuka istället.

Mr. A-Dole

Senast ändrad:
Korkskruvarn sa:
jag kan tipsa om att köpa begagnat och att byta. Har inte spenderat med än typ 1000 spänn på mina skidkläder, har en Saga jacka, Jiberish hood XXL och ett par bruna byxor, random.
Tur att såna som du finns som svarar på frågorna TS ställer :)

OnT så tycker jag att det är fult med folk som köper dyraste sakerna som knappt kan åka, vet inte varför men det är bara så. Däremot så bryr jag mig och håller käften om det, för jag tror knappast att någon skulle bry sig om jag sa att dom var fula som hade dyra kläder och var dåliga på att åka. Precis som att jag inte skulle bry mig om någon hatade mina kläder...

det är sjukt, detta händer allt för ofta!

förra året körde jag mest på 2 svar när folk gnällde över mina grejjer:

jag förtjänar det (gör mkt mer hemma än de flesta 15-16 åringarna här uppe iaf).
spela roll, jag gillar det

och de funka, de var inte ofta de gnällde vidare då.
så tar man dom med en nypa salt så slutar dom till slut, man måste inte ens svara seriöst

Adole sa:
Det handlar så klart om man tycker det är kul eller värt att lägga pengarna på de.Tänk er in en Noob som vill spendera massa tid i backen under vinter säsongen, det är klart han vill köpa något nice att stå i.

Orka bry sig vad någon annan köper. Då tror jag det börjar handla mer om avundsjuka istället.

Mr. A-Dole
så sant!

vilken dum fråga. man får väl köpa precis vad man vill, det har ju ingen betydelse hur bra man är. tänk om jon olsson skulle åka en dag i fula kläder. vadå är han dålig då eller?? haha

håller med din kompis, om man köper en massa över-stora kläder och har gogglarna innanför hjälmen och har korta stavar och årets bästa och dyraste skidor. När man kollar snabbt kan man tro att den personen är bra.
Vissa står bara högst upp i parken och tittar på alla andra. Dom gillar väl stilen antar jag..

Jag som trodde att skidjibbers försöker dölja hur osteezigt grabs&rails ser ut med skidor, genom att satsa på kläder, matcha färger etc.... Typ som att en omusikalisk artist måste satsa mera på scenshowen.

Jag tycker det är jävligt töntigt när folk står och klagar över att "han/hon var fett dålig, han/hon borde inte ha de där kläderna".

Gosh! Man får väl ha på sig vad man vill? Du kan vara världens mest korkade människa, men ändå ha en skitsnygg Gucci-kostym med tillhörande skor och se sjukt intelligent och sofistikerad ut.
Varför ska du då inte kunna ha ett snyggt skid/snowboardställ om du inte är grym på just skidor/snowboard?

När man känner sig bekväm (vilket man ju gör när man har snygg jacka och diverse annat) så känns det roligare att åka, vilket i sin tur leder till att man utvecklas mer.
Vissa är väldigt intresserade av skidmode och tycker att det är roligare att ha schyssta grejer, andra skiter fullständigt i det. Det är upp till var och en. Oavsett talang.

JanN sa:
Jag som trodde att skidjibbers försöker dölja hur osteezigt grabs&rails ser ut med skidor, genom att satsa på kläder, matcha färger etc.... Typ som att en omusikalisk artist måste satsa mera på scenshowen.
Eller snygga o matchande kläder = grädden på moset
Skulleväl kuna gemföras med en duktig rappare använder sig av ett bra beat?

ebba-t sa:
Jag tycker det är jävligt töntigt när folk står och klagar över att "han/hon var fett dålig, han/hon borde inte ha de där kläderna".

Gosh! Man får väl ha på sig vad man vill? Du kan vara världens mest korkade människa, men ändå ha en skitsnygg Gucci-kostym med tillhörande skor och se sjukt intelligent och sofistikerad ut.
Varför ska du då inte kunna ha ett snyggt skid/snowboardställ om du inte är grym på just skidor/snowboard?

När man känner sig bekväm (vilket man ju gör när man har snygg jacka och diverse annat) så känns det roligare att åka, vilket i sin tur leder till att man utvecklas mer.
Vissa är väldigt intresserade av skidmode och tycker att det är roligare att ha schyssta grejer, andra skiter fullständigt i det. Det är upp till var och en. Oavsett talang.
Lyssna på Ebba, klokaste i denna tråden hittills =)

Skit i vad alla andra tycker och kör hårt! De enda som skulle påpeka att man har för snygga kläder för sin skicklighet är folk som antingen är avundsjuka eller mår dåligt själva och är tvungna att hävda sig för att känna sig bättre! Det är dom som är loosers och inte ni tänk på det.

Tycker även detta har lite att göra med själva åkstilen som man har. Jag tycker själv det är roligare att kolla på någon som har utvecklat sina egna unika stil än folk som verkligen försöker och försöker att efterlikna wallisch afterbangs och rideaways men som bara får det att se sjukt patetiskt ut.

Kolla den här killen t.ex

http://www.newschoolers.com/web/content/viewvideo/id/284910/cat/top/

Chris Turpin heter han och han om någon har verkligen sin egna stil. Föredrar nästan det här före samma typiska afterbangs man kollat på i de senaste 30000 editsen.

Nu kom jag offtopic känner jag men vart bara tvungen att skriva av mig lite. Shredda galet i vinter alla och skit i vad andra tycker om er, vi alla i parken är ändå bara där för samma anledning, ATT HA KUL!!!!!!

Jag tycker också detta är väldigt konstigt, och onödigt!

Köpte själv förra året ett par nya jo pro 09, men är inte ett dugg bra på att åka. Jag hade pengar och behövde nya skidor, så vrf inte? Köp precis vad du vill och skit i vad andra tycker. Bara för att du har en flashig bmw behöver du ju inte va bra på att köra bil, elr hur?

Well, man kan ju inte vara en poser!?
Dock rätt kul när folk går och tvärändrar stil, men ja fuck it.
Bara idioter som kommer bry sig. Varit några fåtal som tyckt jag varit poser back in the days, tråkigt för dom! Gäller att inte bry sig, åka skidor och ha roligt!

Det är väl du som ska trivas, känna dig trygg i din sits och dina kläder, inte vi. Men det sättet du klär dig på kommer troligtvis vara det som gör så du får ögon på dig, eller att du bara är en i mängden. Det är ju upp till dig, känna igen någon kan man också på en klädsel, likaså stilen.

Att satsa sjukt hårt och sedan bejla totalt är väl fullt normalt det med? Hur blir man annars bra om man inte vågar och vill satsa?

Jag i fråga skulle tycka du var mycket skönare om du kör i precis det du vill, kör det precis du vill och om du ramlar är det bara att skutta upp igen, skratta lite åt det eller åma dig. Sedan gör om samma historia tills du sätter det du vill.

jag e lite så...
jag har salomon kläder och jag bara hoppar på hoppen ..
jag gör typ inga grejjer bara hoppar och jag tkr det funkar för mej (:

Självklart ska man få klä sig som man vill. men det kanske inte är så kul att ha kläder i massa färger å sånt så man riktigt lyser i backen och sen kan man knappt åka. jag håller mig iaf till jordnära färger tills jag blir bra.

Man ska ha precis vilka kläder som man tycker är snygga!

Visst om man inte känner sig så jätte bra kanske man inte vill lysa neon rosa så på den punkten är det ju helt rätt...

Dock störde jag mig på en bit "kunde han inte köpa fulltilt pjäxor, dragon gogglar OCH line skidor"

Det är ju inte kläder och jag tycker absolut man ska köra på pjäxor, goggles som passar samt skidor man tycker om åk-egenskaperna på!

Kör man med saker man inte tycker om är det ju svårare att utvecklas än saker man tycker om...

En rätt så kul grej va polaren, han hade as svårt med 270 up pretzel 270 av... sen skaffade han en talltee och det tyckte han såg bra ut och han fick mer självförtroende så då gick det lättare med pretzeln :D

Man väll att grejorna ska hålla?
Det kostar att köpa kvalitets grejor! Men dock stör jag mig lite på folk som ska ha EXAKT samma dress som henke och t-wall...
Det är ju roligare med lite varitaion :)

christian_L sa:
Skit i vad alla andra tycker och kör hårt! De enda som skulle påpeka att man har för snygga kläder för sin skicklighet är folk som antingen är avundsjuka eller mår dåligt själva och är tvungna att hävda sig för att känna sig bättre! Det är dom som är loosers och inte ni tänk på det.

Tycker även detta har lite att göra med själva åkstilen som man har. Jag tycker själv det är roligare att kolla på någon som har utvecklat sina egna unika stil än folk som verkligen försöker och försöker att efterlikna wallisch afterbangs och rideaways men som bara får det att se sjukt patetiskt ut.

Kolla den här killen t.ex

http://www.newschoolers.com/web/content/viewvideo/id/284910/cat/top/

Chris Turpin heter han och han om någon har verkligen sin egna stil. Föredrar nästan det här före samma typiska afterbangs man kollat på i de senaste 30000 editsen.

Nu kom jag offtopic känner jag men vart bara tvungen att skriva av mig lite. Shredda galet i vinter alla och skit i vad andra tycker om er, vi alla i parken är ändå bara där för samma anledning, ATT HA KUL!!!!!!
Du har så rätt i det du skriver..

Man åker för att ha KUL!peace

Man ska inte ha coolare kläder än vad man kan bära, spelar ingen roll om de gäller skidåkare, låtsas brats, låtsas gangsters osv. Det är iaf vad jag tycker!

Abelin sa:
Tänk om man skulle behöva klä sig fult i skolan om man bara hade G i matte...
HAhahahah KUNG!
Vill man ha snygga kläder, så har man de.
Bryr man sig inte hur man ser ut i backen, då skiter man i de!
huvesaken men känner sig "trygg", trivs och inte fryser i grejjerna OCH att man har KUUULL när man åker skider!

Tycker bara det är tomtar som h8ar på folk på folks klädstilar osv!
Tycker man nå sånt så kan man iaf hålla det sig innom sig!

Jag sätter 7:a & frontflip som bästa och kör i warp jacka och warp brallor... Men det brukar typ bli att man ser typ nån med dyra kläder kör runt och klätt ut sig till gangsta och då förväntar man sig att dom är bra, och det är dom,men inte alla...

lite deprimerande! man måste ju inse också att materialet kan vara en väg till att bli bättre. varför ska man begränsa sig genom att inte köpa det man trivs bäst i/på/med?

Lee-nus sa:
lite deprimerande! man måste ju inse också att materialet kan vara en väg till att bli bättre. varför ska man begränsa sig genom att inte köpa det man trivs bäst i/på/med?
Jo speciellt då gällande pjäxor. Känns som att bra och bekväma pjäxor är en del av grunden till bra utveckling.

Tänk som sämsta killen i hockey-laget var tvungen att köra med träklubba, vm-kruka och ett par 10 år gamla skridskor.

a-kroon sa:
Man ska inte ha coolare kläder än vad man kan bära, spelar ingen roll om de gäller skidåkare, låtsas brats, låtsas gangsters osv. Det är iaf vad jag tycker!
Det är väl förfan inte kläderna som gör en människa?
Låt folk ha på sig vad de vill..

Snödjup

Tillbaka
Topp