moneysister
Medlem
Damskidor?
Jag söker relativt ofta efter recensioner och feedback från kvinnliga åkare som också tycker om att testa skidor, utrustning och nya platser och det slog mig att jag borde kunna hitta en del här. för många år sedan skrev jag några inlägg om ett gäng skidor som jag testade då jag letade efter ett par puderlagg. (Det blev DPS Yvette 112 då, som jag fortfarande åker på när tillfällen ges - och oj vad jag tycker om dem!) Nu letar jag efter ett par smalare skidor och har köpt två par DPS Uschi 87 och 93 utan att testa och skulle så gärna höra hur andra upplevt dem. I skidstället finns också ett par Nordica Sankt Ana 93 med Fritschi Vipec-bindningar som jag mestadels åkt på ordentliga turer och en del i pist med - och där tanken alltså är att eventuellt ersätta dem med något av Uschisarna eller något annat så småningom. Jag är främst på jakt efter något lite lättare och eventuellt smalare och inte för styva. Finns det möjligtvis någon som har åkt på några av de nämnda skidorna och vågar sig på en jämförelse/utlåtande som kan vara till hjälp? Jag skulle gärna höra andra alternativ förstås!