DC har börjat göra brädor!

wow!.. eller wow?..
Om det stämmer känns det ju kul att världens bästa (objektivt) skotillverkare börjar göra snowboards.. o andra sidan så är det nog det faktum att de just är specificerade på skor som gör de så bra på att göra de de gör (till skillnad från Burton, ride mfl som gör bra brädor men sämre skor)..
Ett väletablerat märke med lång erfarenhet av snowboards känns mer lockande än en gammal skotillverkare (no offence åt DC's håll!)

Senast ändrad:
Visst DC kan leva på sitt märke och deras trotjänare lär ju köpa DC brädor! Men dom kommer aldrig att kunna bli så etablerade som de ledande märkerna...

jag tycker dc gör helt rätt i att börja göra brädor, dom har ju alla möjligheter i världen med ett eget berg, många olika teamåkare som kör olika stilar. helt jävla rätt säger jag!

krillewez sa:
Kan ju vara så att Quiksilver som äger DC gör deras brädor....
Quiksilver som företag gör väl knappast några brädor. Det troliga är väl att DC-brädorna görs av antingen Mervinfabriken (Lib-Tech, Gnu) i USA, Rossignolfabriken i Spanien eller Dynastarfabriken som jag inte vet var den ligger (skulle tippa på Kina).

Det blir nog Rossi eller Dynastar eftersom USA-tillverkade brädor är rätt dyra och inte ger lika mycket klirr i kassan till Quiksilver.

Det är inte alls bara prototyper, de visade upp alla modeller på årets ispo och de kommer med största sannolikhet att finnas i butik till hösten, jag har för mig att det är Mervin mfg. som står för produktionen så kvaliteten ska det nog absolut inte vara några som helst problem med!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp