dela boende 08/09 St. Anton?

Jag och en tjejkompis ska dra ner i början av december, hade varit schysst om det fanns några härliga typer att dra ner med, dela boende osv.

låter det intressant?

nej, vi har inte kommit så långt än! letar först och främst intresserade, som vi sedan kan leta upp ngt schysst ställe med! :-D
vi är ju som sagt bara två, hade varit skoj att vara ett gäng att dra ner med/bo med

jamen tja!
jag är heelt klart intresserad! hur har ni tänkt ta er ner?
och hur pass stort gäng har ni tänkt dra ihop? handlar det om typ 6 pers ellerl därikring?

hör av er!
/Simon

tjabba. Jag och 3-4 polare till kommer att dra ner nu i november till stanton för en fin säsongning. Två av dom var där nu denna säsongen så dom hade nog kirrat något boende för oss, men om icke så är vi nog intresserade av att dela boende.

Hej!

Jag ska till St Anton i vinter, o än så länge verkar vi vara 3 som ska åka, hör av er om ni är intresserade! Är ju roligare om man kan bo fler tillsammans! Hälsn Therese

Vi hade väl tänkt oss iallafall 6 pers, beroende på hur stort place man lyckas hitta så kan man ju vara fler eller mindre, spelar inte så stor roll (även om jag personligen tycker ju fler ju roligare!)
fly hade varit gött, men det blir nog problem med packning. så förmodligen blir det tåg, om vi inte lyckas fixa bil ner.
Har skickat iväg mejl om boende men det är ingen som verkar intresserad av att svara, så just nu har jag ingen aning om vart vi kan tänkas bo :-P
men ju fler som är på ju lättare borde det väl vara att fixa fram ngt schysst?!?

Heeej!
jag är grymmt intresserad! Har funderat på att åka ner till st anton nästa säsong å då vore de ju klart roligast att bo med en lite större grupp trevliga människor.
Jag är inte 100 än men det är definitivt något som jag lutar mog :)

hör av er om mer!
häls/sofia

Hallå! Jag är också intresserad! Gärna så tidigt som möjligt efter sommaren. Jag har antigen tänkt mig Anton eller Cham så är inte hundra men hör gärna av er!

Verkar vara ganska svårt att fixa boende hemifrån! Har mejlat och fått en lista över säsongsboende från "st anton hemsidan", men de är kassa på att svara och gör de väl det så är ställena upptagna eller svindyra!
Ngn som har vanan inne och har koll på hur man går tillväga för att hitta schysst ställe att bo på?!

hello jag och en polare till letar oxå boende där nere men som du sa innan det är svindyrt... 21500£ fick ett boende för, det är rätt dyrt tycker jag.. å det var ett rum för 4 pers.. men om vi hittar något boende som e rimligt osv kan jag slänga iväg ett mail!
/Daniel

Hallo! Jag hade också tänkt mig en säsong i St Anton till vintern, har dock inte kommit långt i min planering. Kommer mest troligt åka ner själv så hade varit kul och kunna åka ner med några trevliga människor :D.
Hör gärna av er!

/David

Jag och en kompis ska också till St.Anton 08/09.
Vi har inte fixat boende än men är helt klart sugna på att dela hyran med justa bummarkompisar.

Vi kommer troligen försöka ta oss ner med bil från skåne i början av december.

mvh Martin och Filip

ElisabethOJohanna sa:
Jag och en tjejkompis ska dra ner i början av december, hade varit schysst om det fanns några härliga typer att dra ner med, dela boende osv.

låter det intressant?
ska också ner 08/09 men tyvärr har ja inte hittat någon att åka med än.... så det låter intressant.:)

Hejsan ! jag är i stort behov av folk att dela boende med åka ner med då jag ska åka ner helt ensam!
Hör gärna av er på min mail JosefinLarpe@hotmail.com

:)
/Josefin

ElisabethOJohanna, jag och 2-3 polare ska också ner, vi ska börja leta boende osv. nu.
Så mejla mig på Andersfernstrom@hotmail.com så kan vi höras av om någon av oss hittar boende och behöver va fler!
MVH / Anders

Jag och min bror vill gärna dela boende med några andra sköna lirare i Stanton i vinter! Tänker dra ner i början av December! nils_asheim@hotmail.com :)

Tjohoo!

Jag tänkte packa laggen och glida ner till St. Anton med 2 kompisar den här säsongen jag med. Vi är öppna för alla förslag gällande boende och dylikt, hör av er! Annars så lär vi ju ses där nere! niklasramstedt@hotmail.com

Hej tjejer!

HUr går det med er resa`?

Jag är intresserad av att göra som dom flesta andra här och åka till st anton i vinter. Är en ensam kille eftersom mina 2 polare bangat nästan helt. :( vill gärna dela boende med en grupp roliga människor. kan tänka mig att åka med nån ner (har körkort).

Vad jag förstått 'är det lättast att fixa jobb på plats?! Eller har nån nåt annat bra tips`?( jag ska kolla vidare i forumet oxå, så sliopper vi alla kommentarer om det ;) )

Alla med boende eller jobb förslag/tips hör gärna av er här eller på mail: christianlugnberg@hotmail.com

Hallå hallå!

Vi är 4 st som drar ner i slutet av November-Maj.. Easygoing people, roliga att ha o göra med nyktra som onyktra ;)
Vi alla 4 åker skidor, dock är 2 av oss inne på att börja med bräda lite smått för skojjs skull, alltid kul med variation.

Vore sjukt ball att dela något större boende med några. Hör gärna av er om ni hittar något!

Ciao!

baltzarlundgren sa:
Hallå hallå!

Vi är 4 st som drar ner i slutet av November-Maj.. Easygoing people, roliga att ha o göra med nyktra som onyktra ;)
Vi alla 4 åker skidor, dock är 2 av oss inne på att börja med bräda lite smått för skojjs skull, alltid kul med variation.

Vore sjukt ball att dela något större boende med några. Hör gärna av er om ni hittar något!

Ciao!
tjaa, vi e i nuläget två brudar från lund som också tänkte dra ner i slutet av nov/början av dec. osäkra på om de ska bli st anton eller bad G. men har ni kollat upp ngt boende, å hur många skulle ni kunna tänka er att dela med, totalt 6-10pers elle?
bräde låter som en bra idé ja kan hjälpa er haha;)

ngn annan som kanske kollat upp och hittat boende och som behöver folk, hör av er :))

Soffan89 sa:
tjaa, vi e i nuläget två brudar från lund som också tänkte dra ner i slutet av nov/början av dec. osäkra på om de ska bli st anton eller bad G. men har ni kollat upp ngt boende, å hur många skulle ni kunna tänka er att dela med, totalt 6-10pers elle?
bräde låter som en bra idé ja kan hjälpa er haha;)

ngn annan som kanske kollat upp och hittat boende och som behöver folk, hör av er :))
Låter ju skitbra :) Vi alla är från HBG btw, så inte långt ifrån Lund. Skulle lätt kunna tänka oss att dela med personer mellan 6-10 st. Utan problem. Jag menar, du är ju där för att åka och festa.. Inte för att sova med komfort ;) haha.

Två flugor i en smäll, room-mates + brädlärare.. Kan faktiskt inte bli bättre om det inte visade sig att någon av er ägde ett hus där nere också ;)

Vi har ett på gång, dock för 6 personer. Jag väntar på fler svar som jag hoppas dyker upp i dagarna. Vore toppen om vi alla hjälptes åt att söka efter boende.
Ta mitt nr och ring asap om ni skulle hitta ngt. Skickar det som meddelande.
Keep in touch :D

Låter ju skitbra :) Vi alla är från HBG btw, så inte långt ifrån Lund. Skulle lätt kunna tänka oss att dela med personer mellan 6-10 st. Utan problem. Jag menar, du är ju där för att åka och festa.. Inte för att sova med komfort ;) haha.

Två flugor i en smäll, room-mates + brädlärare.. Kan faktiskt inte bli bättre om det inte visade sig att någon av er ägde ett hus där nere också ;)

Vi har ett på gång, dock för 6 personer. Jag väntar på fler svar som jag hoppas dyker upp i dagarna. Vore toppen om vi alla hjälptes åt att söka efter boende.
Ta mitt nr och ring asap om ni skulle hitta ngt. Skickar det som meddelande.
Keep in touch :D
ohh, nämen då kanske vi alla skulel kunna träffas i dagarna å snacka mer! ;D
näe precis, komfort e inget som är högt prioriterat hehe.
önska ja kunde säga att ja hade en fet villa där nere men så bra är inte fallet, dock är ja härdad lärare å har lärt ett antal killar åka, så kan nog dra in fler folk i den underbara snowboard världen.

japp, ta min msn, å keep in touch: sofiaparker89@hotmail.com

ohh, nämen då kanske vi alla skulel kunna träffas i dagarna å snacka mer! ;D
näe precis, komfort e inget som är högt prioriterat hehe.
önska ja kunde säga att ja hade en fet villa där nere men så bra är inte fallet, dock är ja härdad lärare å har lärt ett antal killar åka, så kan nog dra in fler folk i den underbara snowboard världen.
Låter ju skit bra! Ja lätt, ska förmodligen ner till Lund för att hälsa på en polare som nyss skaffat lägenhet där, kanske kunde ses över en kaffe eller ngt och gå igenom säsongen. Kan höra av mig när det blir aktuellt!

Här händer det grejor :-) Jag är i desperat behov av boende med tillhörande trevliga room-mates!!!
Blir förvirrad av alla olika tips och råd man hör; jag vill ha boende innan jag pker ner, hade känts riktigt skönt, men många säger att man ska vänta tills man är nere för att se om man får jobb med inkluderat boende.
hjälp..?
:-)

lunda-gänget; jag är också från lundatrakterna, har ni platser över i ert crew? :-D

Det har ju både för och nackdelar med att fixa boende innan man åker ner.

För:
* Du HAR boende för säsongen,
* Bor förmodligen lite bättre än de som ingår i jobb

Emot:
* Du kommer få punga ut mellan 3500-6000 i hyra varje månad, får du inget jobb har du ändå en hyra att betala om ingen tar in plats.
* ca 75% av alla jobb ingår de boende där du inte betalar någon hyra, med andra ord bra med pengar varje månad att lägga på annat.
* Välldigt lätt att hitta boende på plats om man är där i tid och du kan se lägenheten innan du bestämmer dig.

Hejsan! Jag och en kompis skall åka ner någon gång under november hade vi tänkt, skall kolla lite boende innan men antagligen så fixar vi det när vi kommer ner istället. Eftersom jag vart där innan så vet jag ju vad som är bra och inte ;) Ses och hörs i st.Anton :)

hej!
jag och min kompis vi kommer från göteborg och skulle gärna kunna tänka oss att dela boende med några en säsong i st.anton. vi har tänkt åka ner ngn gång i slutet av december eller början av januari. resesällskap?
:)

Tillbaka
Topp