Den gigantiska tråden om Val d'Isere 2012-2013

Dekadent

Aktiv medlem
Tänkte helt enkelt göra en liknande tråd som den som redan skapats angående Val'Thorens. Detta för att underlätta för folk som söker lägenhetspolare, vill veta hur andra tänker, var man ska äta lunch en onsdag eller var byns billigaste öl hittas. Allt detta och exakt vadsomhelst som ni känner är relevant kommer att behandlas nedan i tråden. Om moderatorer har makten/viljan att sammanfoga trådar skulle det uppskattas, samt hjälpa till att städa upp just skibumforumet.

Denna tråd kommer enbart att handla om allting som kan kännas relevant när det kommer till att göra en säsong i Val d'Isere kommande vinter. Eller resa dit under en vecka, en månad, eller för random frågor. I stort sätt allting ni kan tänka er angående just Val d'Isere (och i förlängningen Tignes). Tips från äldre/mer erfarna bummare, folk som varit i området innan och bara alla som känner att de vill bidra är väldigt välkommna.

För jag drar ditåt! 5 månaders luffande på några av planetens skummaste(och roligaste) ställen har satt sitt spår i kontot, och ska därför arbeta i Val d'Isere i vinter istället för att totalbumma. Exakt var jag jobbar lämnar jag osagt för tillfället, men det är perfekt. Grymt taggad, laddad och liknande är känslor som går runt just nu, sittandes på en 20kr våningssäng någonstans i sydostasien med ett par veckor innan det ska dras hemåt.

Är 20 år ung, blond, från södra Sverige, och med en förkärlek för nudlar + tonfisk på burk. Drar ner runt månadsskiftet nov-dec.

Så ja, nog om mig. Låt detta bli tråden om allting som har med Val d'Isere, Espace Killy-området och Tignes under vintersäsongen 2012/2013.
Och tagga!

Senast ändrad:
Hejhallå!

Jag behöver boende och är det någon som har behöver roomies vore det ju nice om man kunde fixa någonstans att bo! Hör gärna av er :):)

/Emilia

Jag har boende för 4st mitt i centrum hör av er om ni är intresserade ! från 1 dec - 30 april 2200pund per skalle !

Hej!
Vi har en plats kvar i en liten lägenhet för 6 pers i La Daile. Söker en kille då vi är 4 tjejer och en kille hittills.
Är du sugen så maila mig, anna_nystedt@hotmail.com :)

hej!

vi är två grabbar från göteborg på 24 respektive 26 år gamla,som letar efter någon/några att dela boende med.
Trevliga,sociala och glada killar som har skidåkningen som prio 1 :).
vi har tänkt stanna under hela februari månad.

har ni/du boende och är intresserad/e att dela så hör gärna av dig/er till mig antingen här på sidan eller på mail.

Fredrik.Eldh@hotmail.com

ha d gött!!

Åker ner 8/12, är alla jobb tagna då? När man söker jobb på barer och sådant är det då krav på en massa erfarenhet osv eller räcker det med att man verkar vettig och normal?

Jobben går åt ganska fort här, men många barer behöver nog mer personal då säsongen börjar på rigtigt.

Tillbaka
Topp