Jarle
Aktiv medlem
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Det är en mjuk jibbskida, visst är den ingen nudel under foten men någorlunda styv kan vara lite subjektivt. I förhållande till de andra skidorna i första inlägget så är den rejält mjuk. Ta en kik på den men jag misstänker att du kommer tycka att den är i mjukaste lagetPillard sa:Hm, det låter ju som ett väldigt trevligt upplägg. Tyvärr är jag i flyttagen just då så kan bli lite problematiskt. Att skidan är mjuk i äbdarna gör mig inte så mycket och jag droppar aldrig så en mjuk tail gör mig inte så mycket. Dock vill jag definitivt ha en skida som klarar att stå emot uppkörd hård snö utan att bli dundernervös. Det känns som att en skida behöver vara någorlunda styv under foten för detJarle sa:Den är fortfarande mjukare än det mesta, mycket mjukare än bibby 190 (vet inte om flexet mellan längderna skiljer sig åt, Hasse har nog svaret på det ). Tror dock inte den beter sig i närheten av samma sätt som S7. Men jag har å andra sidan inte åkt den.Pillard sa:Jarle: Det gör jag så gärna så. Tyvärr är jag inte i Göteborg förrän i början av november nästa gång. Iof lär det inte bli mycket åkning innan dess heller. Är den mycket mjukare än Bibby? Opusen känns väldigt nytänkande och jag gillar Pollards idéer i teorin iaf. MEn sen om den är för mjuk så faller ju allting och jag har helt plötsligt en ny S7 ungefär.
Pallra dig ner i slutet på oktober så hinner du med Free Radicals releaseparty på trägårn' med![]()